Strategie introducere trenuri interurbane tip S-BAHN in București

Propunerea mea în acest sens vizează înlocuirea magistralei de metro M7 cu magistrala de tren tip S-Bahn S7:

Marele avantaj al acestei propuneri este ca se corelează cu strategia ASCORO pentru Valea Prahovei. Aceasta prevede expedierea de trenuri la 15 minute între Bucuresti și Predeal în week-end, făcand astfel atractivă deplasarea cu trenul în locul mașinii. Pentru asta sunt necesare 20 de rame de tren în week-end (in varianta cu plecare din Gara de Nord si circulatie cu 140 km/h). Întrebarea este ce facem cu aceste rame în afara week-endului?

Simplu, le folosim acolo unde turiștii de week-end se află în cursul săptămânii: la București.

Pentru propunerea conform hărții de mai sus sunt necesare ca. 30 de rame de tren. (Cate 6 pe fiecare magistrala S7, S8, S9, S10 + 6 de rezervă - cu 6 rame pe fiecare linie se poate circula la interval de 20 de minute, ceea ce înseamnă interval de 5 minute în București între Colentina și Bragadiru).

În week-end pe S7, S9 si S10 raman cate 3 rame (interval 1 ora), iar S8 prelungit via Peris pana la Predeal preia restul de 20 de rame (+1 de rezerva), la care se adauga inca 4-5 trenuri conventionale de la Bucuresti Nord la Predeal.

Imi place pe harta ta legatura cu Titu si Renault, la fel si legatura cu Videle.

S8 si eu zic ca e necesar pe ruta Salajan - Obor - Pipera, dar mai departe nu stiu daca mai poate ajunge la Otopeni pe ruta noua, acum ca se inaugureaza deja o linie, iar M6 e planificat gata

S7 Giurgiu e clar.

Singura remarca ar fi ca lipseste legatura cu Snagov - Gruiu, respectiv Ciolpani, care sunt suburbii grele ale Bucurestiului. Ai acolo si Termele, si Paradisul Verde.

Pana la Snagov e deja linie, chiar daca momentan inchisa. Se ramifica din Caciulati (M700)

Deh, e greu cu decalajul fiindcã nu e vorba doar de o viziune pur tehnicistã/tehnologicã, ci e mai mult decât atât, am mai spus si o tot spun, e vorba de abordãri cultural/civilizationale diferite. Iar asta sunt legate de istorie, dar si de geografie, fiindcã se vede clar un gradient cultural care se schimbã vizibil mergând dinspre Occident spre rãsãritul Europei. Aici este o combinatie istorico-geograficã si //rezultatele// se vãd în lentoarea cu care reusim (sau credem cã reusim) anihilarea decalajelor pe care le avem de surmontat.

De aceea lucrurile merg cum merg, fiindcã oamenii, atât decidentii, dar si executantii, au dificultãti de //sincronizare// de ordinul cultural-civilizational, adicã e o luptã pentru schimbarea mentalitãtilor si valorilor, inclusiv cele de ordin tehnologic.

Iar gradientul de care spuneam este usor de observat dacã ne mutãm privirile mai spre vest (vezi chiar vechea sistematizare feroviarã existentã în capitala maghiarã deja dinainte de WW2) sau mai spre nord, retelele urbane/interurbane din Polonia, cu rezolvãri intermodale si utilizãri //mult-timpurii// de rame în traficul regional, încã din perioada comunistã.

Da, stiu, poate cã e iar vorba de niste viziuni mai putin //bizantine//…, nuuu ?

(…adicã, atingem iar o zonã sensibilã a discutiei, fiindcã toate astea au o legãturã cu dilema cea veche dintre conservatorism/traditionalism local versus sincronism la evolutia mult mai dinamicã a Occidentului european. Dar, aici, ca si la povestea actualã cu covidul, pânã la Dumnezeu, ne mãnâncã sfintzii nostri…, ãstia cu barbã si Mercedes si toate cele, …sper cã m-am fãcut cumva înteles despre cauzele astea mai profunde, alea de eticã, care ne modeleazã motivational în tot ceeace facem, dar, mai ales, CUM facem…)

Daca era vorba sa inventam noi pentru prima data in lume niste solutii, atunci puteam sa mai inteleg scepticismul unora sau altora. Conservatorisumul, cum spui tu.

Dar “frate”, noi discutam aici despre sisteme si tehnologii, care la altii functioneaza nu de ieri, nici de alaltaieri, ci deja de peste o suta de ani. Nu trebuie decat COPIATE.

Si WOW, suntem asa de imbecili, ca ne opunem chiar si la aceasta copiere si gasim justificari, care de care mai penibile, pentru neputinta si indolenta noastra. Cel mai stupid argument dintre toate: la noi este altfel. (democratia originala a lui Iliescu).

Nu suntem nici altfel, nici mai prosti, nici mai destepti, nici mai saraci, nici mai bogati. Sutem doar incredibil de LENESI. Inclusiv lenesi in a accepta ceva nou.

@eduard pana la urma lucrurile vor fi miscate inainte de cei care gandesc, propun, discuta si propaga idei. Nu am nici o clipa iluzia ca propunand un plan radical diferit pentru mentalitatea “la noi asa se face”, “Romania e altfel” etc. cineva va avea brusc vreo revelatie si va incepe sa planifice occidental incepand de maine. Dar este esential sa propui solutii radicale, ca sa misti exact modul in care oamenii gandesc problemele. In timp si cu efort se schimba si mentalitatea.