Stiri interesante din domeniul feroviar

Stiri interesante din domeniul feroviar
0

#1

https://www.citylab.com/life/2018/03/european-union-interrail-travel-ticket-for-teenagers/554978/?utm_source=SFTwitter


#2

#3

ANALIZA Călătoria cu trenul între București și Budapesta durează mai mult ca acum 80 de ani - Despre izolarea feroviară și de ce este un calvar să mergi cu trenul către străinătate

​Timp de peste un secol trenul a fost cel mai la îndemână mijloc de călătorie pe distanțe lungi, fiindcă existau puține alternative. Acum 80 de ani trenul făcea 15 ore între București și Budapesta, în prezent se face cu o oră în plus. Mai mult, către Chișinău drumul este extrem de lung, către Bulgaria sunt opțiuni limitate, iar spre Serbia și Ucraina nu sunt trenuri directe. Doar cu Ungaria există multe legaturi. În condițiile în care tot mai multă lume merge cu mașina în afara țării, iar biletele de avion devin tot mai accesibile, drumul cu trenul în străinătate este doar pentru cei foarte răbdători. De ce s-a ajuns aici, cât costă călătoriile cu trenul și cât durează puteți citi pe larg mai jos.

Informația pe scurt;

  • În anii 30’, dar și în timpul comunismului, România avea trenuri internaționale către destinații îndepărtate precum Paris, Ostende sau Berlin.
  • Acum 80 de ani călătoria cu trenul între București și Budapesta dura mai puțin ca acum. Și spre orașe precum Varșovia, Cracovia, Chișinău și Lvov se ajungea mai repede decât în prezent.
    -VItezele mici de pe coridorul IV (Sighișoara - Deva - Arad - Curtici) fac ca un drum cu trenul de la București să dureze 16 ore până la Budapesta, 19 ore până la Viena și 23 de ore până la Praga.
  • Dacă la noi sunt tronsoane numeroase cu viteze medii de 40-50 km/h, în Ungaria vitezele medii sunt de 75-90 km/h, iar în Austria, de peste 100-120 km/h.
  • Budapesta este destinația externă cu cele mai multe trenuri, 10 pe zi, iar un tren ajunge până la Viena. CFR și-a redus în ultimii ani prezența în traficul internațional din cauza problemelor financiare, dar și din cauza companiilor feroviare din țările vecine.
  • Ofertele tot mai bune au făcut ca avionul să fie o soluție excelentă pe multe destinații. Chiar și în cazurile în care trenul este mai ieftin, avionul câștigă fără îndoială la capitolul durată.
  • Cu Bulgaria legăturile sunt puține, pe podul de la Calafat trece un tren pe zi pe sens, iar între Medgidia și Kardam nu mai circulă trenuri de câțiva ani.
  • Spre Serbia nu mai sunt trenuri directe, iar către Ucraina s-ar putea introduce din 2019.

#4

Titlul este exagerat, nu se prabuseste sistemul feroviar de la 2 vagoane desprinse in mers. Dar arata unde se ajunge daca nu exista CONTROL. In tarile din vestul Europei exista un control multiplu, atat extern, cat si intern. La noi cine indrazneste sa controleze aplica metode securiste. Pentru ca, da, intr-adevar, pe vremea comunismului controlul securitatii inlocuia in mare masura alte controale necesare in conditii democratice, si astfel exista o oarecare ordine, chiar civilizatie as indrazni sa spun. Dupa revolutie a aparut aceasta ura impotriva oricarui fel de control. E asa de adanc intiparita prostia asta, incat in loc sa intelegem ca trebuie control, noi dam vina pe mentalitate sau pe alte probleme, de ex. saracie, etc… Adica nici macar nu indraznim sa ne gandim ca trebuie schimbat SISTEMUL de stat. Atentie: control nu inseamna bataia de joc care are loc la controalele restaurantelor etc…, unde patronilor li se cauta nod in papura ca sa se ciuguleasca spagi. Aia e mafie de stat, nu control. Controlul de care vorbesc eu este fix cel care este necesar pentru a impiedica astfel de abuzuri. Inspectorii la randul lor trebuie sa stie ca pot fi si ei controlati si intern sa existe mecanism de autocontrol permanente. Asa si la CF. Fiecare companie sa fie obligata sa aibe mecanisme CERTIFICATE de autocontrol si autoraportare, iar in caz ca nu au sau fac prost sa fie obligate contra unor sume f. mari sa apeleze la firme specializate care sa preia sarcinile. Suplimentar controale ale autoritatilor de stat, mai ales controlarea tuturor autorizatiilor acordate si sanctionarea functionarilor care gresesc repetat (controlul ulterior al deciziilor, cu aprecieri acordate decidentilor). In final sistemul trebuie sa fie de asa natura gandit, incat spaga sa fie inutila sau extrem de greu de dat. Niciodata sa nu fie suficient sa se dea spaga UNUI OM si dupa aceea sa se stie ca firma sau subunitatea are liniste.

Aceste sisteme de control incrucisat si autocontrol exista in tarile vest-europene. Nu trebuie decat copiate de acolo. Povestea cu mentalitatea e doar o poveste, acolo nu exista nici o mentalitate, ci doar CONTROL. Vedem asta in fiecare zi in Germania sau Franta, pe strada, cand vedem “amendarii” pentru masini parcate neregulamentar (cateva sute in fiecare oras mare, atentie nu sunt politisti, si politia poate sa dea amenzi, dar amendarii de meserie sunt angajatii primariilor). Daca mentalitatea ar fi asa de corecta, nimeni nu ar parca neregulamentar. Dar se dau zilnic mii si milioane de amenzi in toata Europa. De aceea fenomenul este LIMITAT si cat de cat vedem civilizatie. In lipsa controlului lucrurile ar arata ca la noi, uneori mai bine, uneori mai rau, o semi-degringolada.


#5

#6

http://www.zf.ro/business-international/caile-ferate-franceze-cea-mare-provocare-macron-pana-acum-datoria-operatorului-feroviar-egala-datoria-nationala-noii-zeelande-sistemul-feroviar-francez-ajuns-insolventa-fiind-tinut-viata-resursele-17050383


#7

Înțeleg că viitorul transportului feroviar nu este foarte roz și oamenii vor continua să utilizeze alte moduri de transport în detrimentul acestuia.

Evident, nu putem compara cu situația din România, dar cred că noi putem învăța de pe urma lor. Sunt de acord cu faptul că o companie de stat feroviară nu are scopul de a face profit, dar și atunci când aceasta este ne-sustenabilă, devine o problemă pentru țară, pentru buget.

Care ar fi soluția optimă așa cum voi o vedeți?


#8

in plus costa ca dracu de mult, dar deabea gasesti bilete
de la Rennes la Paris acum 2 saptamani , la intoarcere am gasit bilet doar fara loc, si a costa 97 EuR !!

Chiar nu inteleg cum de au pierderi atat de mari… Adica subventii de 14 mld + pierderi de inca 3 mld. ?
Pai CFR-ul nostru ar trebui listat la bursa de la NEW YORK, cu pierderi de doar 100 si ceva mil EUR :)))


#9

Avem si raspunsul lui Macron :slight_smile:
http://www.zf.ro/business-international/guvernul-francez-cumpara-200-de-tgv-uri-de-noua-generatie-de-la-alstom-17084697

Pai ce facem nene ?
Excelent !


#10

Maroc a inaugurat prima linie de mare viteza de pe continentul African. Trenurile de mare viteza vor folosi pentru inceput un sector de 180 de km linie dedicata de mare viteza, pe care viteza de operare va fi de 320km/h, urmat de un sector de 200km de linie conventionala cu viteza de operare de 160km/h.

In total timpul de parcurs intre Tangier si Casablanca se reduce de la aproape 5 ore la doar 2h10’. Din 2020 se va deschide si a doua sectiune de mare viteza, ceea ce va reduce timpul de parcurs intre cele doua orase la doar 1h30’

Spre comparatie, in Romania o distanta similara, Bucuresti - Blaj (375km), pe cea mai importanta magistrala feroviara din tara, Magistrala 300, se parcurge astazi in 7h20’. La finalul estimat cel mai devreme in 2030 al ipoteticei modernizari a Magistralei 300 pe intreg traseul Predeal - Brasov - Sighisoara - Teius, in cel mai bun caz distanta Bucuresti - Blaj se va parcurge in 4h30’.

Cu alte cuvinte, in cel mai bun caz Romania va ajunge in 2030 la nivelul de la care Maroc a inceput modernizarea acum 10 ani.