Podul de la Brăila peste Dunăre

Podul de la Brăila peste Dunăre
0

#1

Salutare. Ce credeti va fi un subiect foarte important si interesant , nu ?


#2

Te cred .
500 de milioane de euro si legatura peste Dunare pentru Braila si Galati cu Tulcea … acces mai rapid la porturile de la mare pentru sudul Moldovei si Braila .


#3

Salut. Daca tot se va construi , ideal ar fi o autostrada sa faca legatura dintre Moldova si Dobrogea


#4

Azi e in 17.11.2018 , stie cineva ? , au inceput lucrarile la pod.
Guvernanti se laudau ca in data de 10.11.2018 ,pornesc lucrarile. :thinking:


#5

A4 (Centura Constanta) este de fapt parte din autostrada Varna - Braila - Focsani (?) Deci da, candva A4 va fi unita pana la viitorul pod. Care si el va fi gata tot asa, candva…


#6

Da Mihai ,dar au spus ca in 10.11.2018 pornesc lucrarile … si ?


#7

Guvernantii creeaza intentionat o confuzie, care-i face pe cei care urmaresc de departe subiectul si nu cunosc toate amanuntele, sa fie foarte suparati. Aici intra si mare parte din ziaristi, si astfel se alimenteaza supararea. Ce vreau sa spun:

Contractul cu Astaldi este semnat si Astaldi s-a apucat de lucru. Contractul prevede insa intai o perioada de proiectare. Deci nu se lucreaza IN TEREN ci LA PROIECT. Apoi proiectul se intoarce la CNAIR, acolo se aproba in consiliul tehnico-economic (sau nu, atunci se intoarce cu observatii si se reface pana cand place la CTE a CNAIR). Apoi trebuie trimis la mediu pentru acordul de mediu. Asta dureaza 1-2 ani de regula. Numai cu AM se poate obtine AC (autorizatia de constructie), si abia atunci se poate intra in teren.

Ce fac politicienii: fac intentionat confuzie intre inceperea lucrarilor de proiectare si inceperea lucrarilor… Ei zic atat: incep lucrarile. Apoi se duc la firma si ii pun sa trimita niste excavatoare pe acolo, sa arate pompieristic ca chiar au inceput … (de ex. au inceput fundatia pe care vor sta containerele organizarii de santier :slight_smile: )… Apoi nu se intampla nimic timp de 2-3 ani, pana vine acel AC. In timpul asta ziaristii intreaba si politicienii ridica din umeri… vezi doamne nu inteleg de ce firmele nu lucreaza… doar s-a demarat activitatea… Si asa se creeaza o isterie nationala impotriva constructorilor, desi vina este in cu totul alta parte, si anume:

  • era extrem de simplu sa spuna la inceput, RASPICAT, ca se incepe doar proiectarea, apoi dureaza 1-2 ani avizarea, si abia in anul 3 sau 4 se lucreaza la executie; dar cum sa spuna asa, fiecare vrea sa se laude ca pe mandatul lui au inceput lucrarile
  • modul acesta de a da contracte disign+build ascunde o incompetenta CRASA A INTREGII ROMANII. Noi ca tara suntem niste INCAPABILI. Cu bugetarii in frunte. Bugetarii CNAIR mai ales. Ei sunt niste RACILE ai unor vremuri trecute, amestecati cu tineri veniti pe pile si rubedenii, majoritatea cu rezultate scolare medii. Dar mai ales aflati intr-un SISTEM INCAPABIL, care nu promoveaza valorile si lipsit de experienta lucrului intr-un mediu serios - pe vremea lui Ceausescu se lucra in stil hei-rupist, iar in anii de dupa in ministere gen transporturi nu s-a mai facut aproape NIMIC, deci NU AU EXPERIENTA. Abia acum se formeaza experienta juridica pe partea de liciatii si o minima experienta profesionala pe verificare lucrarilor in executie. Dar lipseste si acum experienta de a face studiile de fezabilitate si proiectare IN HOUSE. Cum se face in vestul Europei la majoritatea proiectelor. Astfel ca in vest, se liciteaza EXCLUSIV CONSTRUCTIA, CU PROIECT EXISTENT SI AVIZE DEJA OBTINUTE. In total dureaza tot atat, proiectarea interna si avizele dureaza 4-5-6 ani - dar toata partea asta nu e vizibila public. Atunci cand se incepe lucrul, apoi se incepe tata. Exista toate detaliile, exista avize, se incep imediat relocarile si structurile si bam - in 2-3 ani lucrarea e gata. Cu tot cei 5 ani anteriori pentru proiectarea interna + licitatia dureaza 8-10 ani. La noi din momentul lansarii liciatiei tot vreo 8-10 ani dureaza, doar ca apare minciuna imediat dupa semnarea contractului, cum ca s-a inceput lucrul, cand de fapt s-a inceput abia proiectarea…
  • si in fine, perioada de 1-2 ani pentru avizare pur si simplu nu este cuprinsa in termenul contractual. Termenele contractuale suna ceva de genul 6 luni proiectare si 24 luni executie. DA, DAR NU IMEDIAT UNA DUPA ALTA. Intre ele mai sunt 12-36 luni pentru avizare, mutare utilitati, exproprieri, etc…, toate astea se pot face numai dupa terminarea proiectului… Este o omisiune stupida… Ar putea sa spuna clar: 6 luni proiectare + aprox. 24 luni avizare (perioada exacta nu depinde de firma de constructii, este functie de viteza cu care se misca autoritatile statului) + 24 luni executie.

#8

Aha , deci trec 3 ani cu aprobari ,apoi vine AM si apoi AC…dupa care incepem sa dam la tarnacop. 'Lungestemi Doamne zilele. ’ :yum:


#9

Bingo. Asa e mersul normal. Daca politicienii nu si-ar baga nasul decat in 2 momente: decizia initiala si taierea panglicii, atunci cu totii am trai fericiti si am sti ca normalitatea intre cele 2 momente este de 8-10 ani, chiar 15-30 de ani la proiecte prin munti.


#10

E clar in alta viata… , in asta cam greu de realizat . :grinning:


#11

:face_with_raised_eyebrow: …daaaa, la manipulãri si diversiuni se pare cã se pricep cel mai bine, dar nu li se spune cã. totusi, nu pentru asta se intrã în parlament…


#12

Ministerul Transporturilor a emis autorizaţie de începere a lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila


#13

Parca s-ar misca ceva si la pod …

Sursa: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2240177172687639&set=pcb.2240177259354297&type=3&theater

Lucrurile, însă, sunt departe de a fi ideale. Constructorul italian Astaldi - care, alături de o firmă japoneză, a câştigat contractul pentru lucrările de proiectare şi construire ale podului - a făcut nu mai puţin de 16 revendicări către statul român, care nu a asigurat toate condiţiile necesare realizării investiţiei.
Podul peste Dunăre de la Brăila prinde contur cu zi ce trece. După ce în ultimele două luni s-au făcut defrişări pe porţiunea de mal unde ar urma să fie conexiunile rutiere cu uriaşul pod suspendat, de câteva zile se lucrează intens la pregătirea locurilor unde vor fi construiţi pilonii principali. În fotografiile aeriene făcute de Albert Malaxa, de la Aerial Club Brăila se poate observa cum pe malul tulcean al Dunării s-a construit deja un dig dublu oarecum ciudat, care intră în albia fluviului circa 40 de metri şi care încercuieşte o mică porţiune. De fapt, acolo se va monta batardoul (un imens cilindru din metal) în interiorul căruia se va săpa (apa fiind pompată continuu) şi se va turna unul dintre pilonii podului. De regulă, din câte spun inginerii, o astfel de operaţiune durează minimum opt luni, având în vederea complexitatea lucrării. Practic, se va săpa până la roca de bază (adică 30-40 de metri adâncime, iar de acolo, în sus, se va construi un picior de pod din beton armat, care va avea misiunea (în tandem cu pilonul de pe malul opus) să susţină cablurile ce vor prelua greutatea podului.

https://adevarul.ro/locale/galati/cum-evolueaza-lucrarile-podul-doua-miliarde-lei-construieste-dunare-braila-lucreaza-pilon-1_5c8a3fe1445219c57e3c32d9/index.html?fbclid=IwAR39NfTmzWaiQ7PNk5jsbjpGUxWBbDxmThuVrrnDpGw7azpbZYECVI317IY

imagini satelitare:

07.03.2019

14.03.2019


#14

Salutare.
deci se misca ceva si la acest pod.
e bine.