Lucrări infrastructură București

Prelungirea Ghencea

Consiliul General al Municipiului București a aprobat miercuri indicatorii tehnico-economici pentru lărgirea la patru benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între str. Braşov şi Centura Bucureşti. Investiția este estimată la 465 milioane lei, fără TVA, iar proiectul cuprinde lărgirea străzii la patru benzi, introducerea liniei de tramvai, realizarea unei piste de biciclete, amenajare trotuare, modernizarea sistemului de iluminat, modernizarea şi extinderea reţelei de apă şi canal, dar și construirea unui nod intermodal cu parcare supraetajată la capătul Bulevardului Prelungirea Ghencea, în zona nodului rutier de la Domneşti.

Podul Grant

Consiliul General a aprobat miercuri indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și consolidarea Podului Grant. Valoarea investiției se ridică la circa 52,2 milioane lei, iar lucrările trebuie să fie gata în 2 ani.

Ieri a fost semnat contractul. Să reținem promisiunea din comunicatul de presă:

”Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile si executia lucrarilor, estimata la 12 luni. Conform studiului de fezabilitate realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă București S.A., pasajul va avea cate 2 benzi pe sens.”

Constructorul este Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti, iar costul lucrării: aproape 28 milioane de euro.

Costul este o gluma, pentru ca nu s-a facut licitatie. Asa ca nu avem cum sa stim la ce cost s-ar fi ajuns pe o piata libera, concurentiala. Aici avem exact opusul a ceea ce inseamna economie de piata, o revenire la comunism, o imbecilitate. Puteau la fel de bine sa puna un cost de 29 de milioane sau de 27 de milioane… Dar au ales 28… asa au vrut ei. Daca pana la urma o sa coste mai mult, din n motive, ce o sa se intample, da faliment compania municipala? (adica are risc antreprenorial). Dar daca are profit, cine ia acel profit? Aaaa, daca e pierdere, fiind companie “municipala”, municipalitatea o sa acopere, ca doar n-o sa lase lucrarea la 90% neterminata. Iar daca e profit o sa se justifiice prime babane la salarii, ca doar angajatii (mai ales directorii) companiei doar nu sunt bugetari, deci pot avea salarii mari daca e cu profit…

Pe scurt: orice pierdere o platim cu totii, orice profit intra in buzunarul unor smecheri.

Si cu accesul egal al tututor firmelor la lucrari cum ramane?

Se deschid cateva strazi secundare si o bretea a podului Ciurel.

În vederea continuării lucrărilor proiectului din zona "Splaiul Independenței - Ciurel - Autostrada București-Pitești, Șos. Virtuții/Splaiul Independenței”, începând cu data de astăzi, ora 12.00, urmează a fi reconfigurate restricțiile existente pe Splaiul Independenței, astfel:

  • se vor institui restricții în zona intersecției dintre Spl. Independenței și Șos. Virtuții, fiind asigurată continuitatea pe Spl. Independenței pe o bandă de circulație de la intersecția cu Str. General Petre Popovăț pe direcția înainte până la Șos. Virtuții unde traficul auto va fi dirijat prin semafoare electrice;
  • reglementarea rutieră existentă de pe Spl. Independenței (zona S.T.S, Sema Parc, I.D.M) va fi modificată prin faptul că nu se va mai permite virajul stânga către Șos. Virtuții, autovehiculele urmând a se deplasa către Podul Basarab;
  • de la Șos. Virtuții până la Podul Basarab, traficul de pe Spl. Independenței va fi organizat în sens unic;
  • instalarea indicatoare rutiere care să indice direcțiile de urmat, variantele alternative/ocolire;
  • circulația pietonilor nu va fi afectată, fluxurile urmând a se deplasa normal;

Aceste reglementări sunt implementate în urma verificărilor efectuate de Brigada Rutieră, cu privire la semnalizarea rutieră din zona respectivă.

Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri.

Pietonii au obligaţia să circule numai pe trotuare, să traverseze strada prin locurile special amenajate şi semnalizate sau la culoarea verde a semaforului electric, după o temeinică asigurare şi să nu staţioneze pe partea carosabilă.

Sursa: Facebook, Infotrafic Bucuresti si Ilfov

In sfarsit, dupa 10 ani ! se mai inchide o mica parte din ringul median



1 Like

În sfârșit… au asfaltat și Hațeganu și pus semafor la Vitan-Bârzești… din păcate e doar o bandă pe sens și nu reușesc să treacă foarte multe mașini și se fac cozi până pe pasaj chiar…

Păcat că nu s-a continuat proiectul spre Șos. Olteniței să fi fost de real ajutor această variantă.

Ieri, am spus cateva vorbe pentru TVR referitor la pasajul Ciurel. Bine, am spus mai multe, dar atat a ramas dupa montaj :slight_smile:
http://m.stiri.tvr.ro/s-a-deschis-pasajul-ciurel-din-capitala--dar-proiectul-nu-este-finalizat_870049.html

:grinning: :grinning:

Se lucreaza la prelungirea M2 spre Berceni: