DX8 Focșani - Brăila - Tulcea - Constanța

Propunere pentru zona de nord a mun. Constanta. Varianta violet este cea trasata pe harta oficiala CNAIR - dar nu este definitiva, se vor studia mai multe variante la SF. Ca atare propun si eu una:

Avantaje:

  • DN2A intre Ovidiu si M. Kogalniceanu este extrem de circulat si nu doar in sezon. De altfel este deja 2+2, deci inseamna ca traficul “a cerut” largire
  • curba la 90° in interiorul localitatii M. Kogalniceanu, care astfel se evita (nu se preteaza pentru un drum national acea curba, oricum trebuia facuta o centura)
  • nu este o bucla, pentru ca sigur in viitor va trebui facuta o centura M. Kogalniceanu. Practic se utilizeaza aceasta viitoare centura si din ea abia pleaca mai departe drumul de Tulcea
  • prin nodul Targusor se deserveste si DJ222, care merge prin zona turistica Cheile Dobrogei
  • drumul actual DN2a - partea care va fi dublata de noul DX - intre Ovidiu si M. Kogalniceanu, devenind mult liber, poate fi folosit pentru o zona industriala sau de spatii logistice, cu acces direct si rapid la reteaua de autostrazi si drumuri.
  • acces civilizat spre / dinspre aeroport catre reteaua de drumuri rapide din zona. O alta carte de vizita pentru turistii care vin cu avionul pentru a se caza undeva de-a lungul litoralului sau in Delta Dunarii.

In continuare propun renuntarea la restul drumului express de la Cogealac pana la Tulcea in aceasta etapa. Deocamdata MZA in zona este foarte, foarte mic, sub 5000 de vehicule pe zi. Limita la care un drum este saturat si trebuie gandita o autostrada sau un drum express este de 16.000-18.000 vehicule in medie pe zi, medie care nu va fi atinsa niciodata intre Constanta si Tulcea. Ca atare banii trebuie directionati catre alte proiecte mult mai arzatoare, cum ar fi traversarile montane, unde se circula extrem de dificil (mai ales marfa) si unde castigul ar fi enorm, atat ca timp, cat si ca siguranta si comoditate. Sau, daca vrem sa ramanem in zona, hai mai bine sa investim in sudul Litoralului, unde sunt ambuteiaje turistice uriase in unele zile, de ex. un drum express de ocolire Mangalia si care sa mearga pana la Vama Veche. Acolo in lunile de vara in mod cert drumul actual nu mai face fata. Hai sa ajutam oamenii care vin sa se simta bine in concediu sa se si simta bine. Nu mai vorbim ca la Mangalia avem si ceva industrie care va profita de noul drum.

Restul DX8 Tulcea - Braila poate sa ramana in plan. Acolo este necesar un drum nou. Legatura Tulcea-Braila este mai tranzitata si are potential mult mai mare de dezvoltare. De asemenea, dat fiind noul pod de la Braila, e clar ca legatura Tulcea-Bucuresti se va face folosind acest pod si atunci - da - DX Tulcea - Braila chiar este util si necesar.

1 Like