DX Craiova - Pitești

DX Craiova - Pitești
0

#1

din categoria ”concesionarul anului”: ” Drumul expres Craiova-Piteşti va duce la „deconcesionarea” traficului”. V. Dăncilă.

Si in continuare:

Astăzi au fost desemnate contractele pentru proiectare şi execuţie pentru drumul expres în regim de autostradă Craiova - Piteşti, tronsoanele 1 şi 2.

Asadar contractele se desemnează. Interesant. Eu știam că se semnează, dar în fine, trebuie să existe și un opus al semnării, nu? :open_mouth::disappointed_relieved:


#2

Si acum stirea serioasa:

Cele 2 tronsoane, din care al doilea compus la randul lui din 2 loturi, ocolesc atat Slatina, cat si Bals si se termina in centura Craiova nord. Dupa parerea mea sunt cele mai importante, intre Pitesti si Slatina se circula in general bine, oricum mai bine decat prin Slatina sau prin Bals.

Pe hotnews gasiti si o harta interactiva:
https://hotnews.maps.arcgis.com/apps/Embed/index.html?webmap=35b0c7c9042a4d138f6398bb1c7d3694&extent=23.9081,44.3064,24.9223,44.6865&zoom=true&scale=true&legend=true&disable_scroll=false&theme=light

Un extras din harta hotnews, se vede cum va intepa noul drum centura Craiova:

Articolul hotnews aici: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_proiecte-22731657-constructorii-pentru-jum-tate-din-drumul-expres-pite-craiova-desemna-compania-autostr-385-milioane-euro-pentru-circa-60-cine-sunt-tig-torii.htm


#3

Asocierea SA&PE Construct - au mai construit ceva in Romania?


#4

SA&PE = UMB. Acelasi Umbrarescu cu alta palarie. Deci da. A mai construit.


#5

Atunci e ceva serios,daca se tine de treaba ca la Deva - Lugoj lotul 4.
Nu stiam. Multumesc


#7

Se pare ca , miraculos , nu sunt contestatii pentru Craiova - Robaneasti - Bals - Slatina si nu vom avea de temut teribilele decizii ale curtilor noastre de apel , venite la 8 - 12 luni , gen " decide reluarea licitatiei " sau " obliga reevaluarea castigatorului " , cu reluari de la zero ale primei licitatii si in final cu acelasi castigator , ca in cazul lotului 2 al Timisoara - Lugoj - doi ani batuti intarziere pentru NIMIC .
Se poate semna pe Craiova - Robanesti si Robanesti - Slatina ?
Ar fi enorm , vazand catastrofa de pe cealalta jumatate unde Justitia noastra a luat o decizie contrara celei luate pe prima jumatate ( inteleaga cine -o putea ) , cu aceeasi actori implicati - CNADR si Strabag care nici macar nu lua parte la licitatie ?!


#8

Dar lucram tot la jumatati de masura. Jumatate licitata si jumatate anulata,of,of…


#9

Avem noi termene de evaluare oferte :slight_smile:
Tr.1 - 31.05.2018,
Tr.2 - 23.07.2018,
Tr.3 - 29.06.2018,
Tr.4 - 30.05.2018.


#10

???

Mai este un thread Drum Expres Craiova - Pitesti !!!

Care-i diferenta intre ele?!?!?


#11

Pai… una e Pitesti - Craiova si alta Craiova - Pitesti …:grin:

Acum serios, cand am vrut sa zic ceva de Craiova - Pitesti, acum 2 zile, desi am cautat, nu am dat de subiectul asta in care acum scriu. Nu mi-a dat prin cap sa caut un subiect direct in “Rutier”, cand avem subcategorii “Autostrazi” si resp. “Drumuri nationale si Centuri Rutiere”. Ba mai mult, avem si “Drumuri secundare”, adica judetene. Adica fiecare categorie de drum are o subcategorie. Deci inca o data, nu mi-a dat prin cap ca exista subiecte si fara categorie. Asa ca am facut un nou subiect in categoria cea mai apropiata ca logica, “Autostrazi”, cu gandul ca eventual ar trebui redenumita “Autostrazi si drumuri express”.

Asta e explicatia. Ce e de facut, nu stiu. Eu nu ma (mai) bag la reorganizare.


#12

Sunt diferente colosale intre cele doua rute:joy::joy:


#13

Erbașu a renunțat la contestații pe tronsonul 1. Așa că se va putea semna contractul pe acest tronson.


#14

Inca o veste buna . Bravo se incepe pe jumate - mai raman loturile 3 si 4, ptr. licitatie.


#15

Mai avem de așteptat și cu 2, nu e lămurit acolo încă.


#16

Pai acolo nui Umbrarescu care nu are contestatie ?


#17

Pe Robanesti - Slatina nu sunt contestatii .
Imi pare rau pentru unii deputati veniti din ONG-uri si care se pretind mari sustinatori ai infrastructurii dar in practica se arata mai ales ahtiati de contestatii si blocaje in mandatele " celuilalt " .
Se poate semna .


#18

Si atunci ,ce mai asteptam ?aaaaa, vine iarna , putem semna la primavara ,


#19

Multumesc Ioan.


#20

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/s-au-semnat-primele-3-contracte-pentru-realizarea

Comunicatul CNAIR integral:

03 Dec 2018

Directorul General al CNAIR SA, Narcis Neaga, a semnat astăzi, 03 decembrie 2018, la Craiova, primele 3 contracte pentru proiectarea și execuția a 3 loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești.

Cele 3 contracte semnate astăzi sunt aferente următoarelor tronsoane ale drumului expres Craiova – Pitești:

Tronsonul 1 (17,7 km) se întinde între km 0+000 și km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita județelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Specificatii tehnice:

Lungime: 17,7 km din care 10,165 km sunt situați pe curbe ceea ce reprezinta 57% din traseu
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 0+000 - intersecția cu DN65F - Centura Nord Craiova
km 1+400 - intersecția cu DC4 - Craiova Vest

Principalele Poduri și Pasaje:

  1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova - lungime: 108 m
  2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest - lungime: 78 m
  3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia - lungime: 54 m
  4. Pod la km 6+410 peste paraul Teslui - lungime: 78 m
  5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 - lungime: 42 m
  6. Pod la km 12+385 peste Valea Langa - lungime: 42 m
  7. Pod la km 15+700 - lungime: 120 m
  8. Pasaj la km 16+200 peste Calea Ferata 101 - lungime:78 m
  9. Pasaj la km 16+640 peste DN 65 - lungime: 78 m

Parcare de scurtă durată la km 14+190

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA). Valoarea contractului este de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA, avand un cost/km de 4,3 milioane euro fără TVA.

Tronsonul 2 (39,85 km), format din două loturi, - se întinde între km 17+700 și km 57+550 și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoărelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Lotul 1 (18,5 km) - Varianta de ocolire BALȘ - se întinde intre km 17+700 – Km 36+200. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt.
Lotul 2 (21,35 km) - Varianta de ocolire SLATINA - se întinde intre km 36+200– km 57+550. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

Specificații tehnice Tronsonul 2 - Lotul 1:

Lungime: 18,5 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 19+370 - DN65 Bals Vest
km 27+630 DJ 644 Barza Nord
km 35+685 - intersectia cu DC13 - Piatra Olt Nord - Vest

Principalele Poduri si Pasaje:

  1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet - lungime: 550 m
  2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea - lungime: 30 m
  3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 - lungime:135 m
  4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui - lungime: 405 m
  5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A - lungime: 78 m
  6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest - lungime: 78m
  7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord - lungime: 78 m
  8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 - Piatra Olt Nord - Vest - lungime: 78 m

Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane euro fără TVA.

Specificatii tehnice Tronsonul 2 - Lotul 2:

Lungime: 21,35 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 50+095 la intersectia cu DJ 546 - Slatina Sud - Est

Principalele Poduri si Pasaje:

  1. Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes - lungime: 40 m
  2. Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara - lungime: 40 m
    3.Pod la km 44+510 peste raul Olt - lungime: 1690 m
  3. Pod la km 47+875 peste paraul Milcov - lungime: 405 m
  4. Pod la km 48+710 peste Calea Ferata - lungime: 112 m
  5. Pod la km 52+200 peste DJ 653 - lungime: 42 m
  6. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m

Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 - Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.

Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km

Valoarea totală a celor 3 contracte este de 1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 euro fără TVA

Sursa de finantare: POIM - Fonduri Europene Nerambursabile.


#21

Cum s-ar zice, să fie într-un ceas bun.

Dar să vedem cât de bine vor reuși să administreze proiectul și să nu avem întârzieri, mai ales pe partea de exproprieri, autorizații de construcție, avize, relocări de rețele și altele… că și la acest aspect suntem campioni.

Poate până la începere efectivă a execuției, peste un an, vom avea cele de mai sus puse la punct.

Dar nu pot să nu observ, aceeași perseverență: „viteza de proiectare este de 120 km/h, deci se va circula cu 120 km/h”… zise Narcis Neaga… Până una alta, viteza de proiectare și viteza legală sunt lucruri diferite, iar legea în România spune că viteza pe drumurile express este de 100 km/h.
OUG 195, Art. 49, alin. 4:
„b) pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) - 100 km/h;”

Și nu cred că se va schimba legea din acest punct de vedere… oricum, ar fi primul DX din România pentru care se va aplica acest articol de lege… și legea nici nu permite administratorului drumului stabilirea unei limite de viteze superioare pe segmente de drum din afara localităților.

Deci dl. Neaga ne invită, așadar, să încălcăm legea…

Cât despre prezența dnei Olguța Vasilescu, mă întreb, în ce calitate a fost prezentă la semnarea contractelor? :slight_smile:


Foto: CNAIR SA