Drum rapid Ploiești-Brașov prin pasul Boncuța

Drum rapid Ploiești-Brașov prin pasul Boncuța
0

#1

Bunã seara ! Pun acum în discutie o idee mai veche despre care vorbisem si acum 4 ani, la prezentarea publicã a Master Planului General Transporturi dela MT. Este vorba de alternativa, pe care o consider mult mai rezonabilã, la autostrada transmontanã A3 Comarnic-Brasov. Cu toate cã, la prezentarea publicã a MPGT, le-am vorbit distinsilor domni din minister, prezenti acolo, de aceastã variantã de drum rapid, se vede cã nu au avut niciun interes în a se informa sau a cere detalii. Probabil cã solutiile venite din afara sistemului nu prezintã interes pentru ei … Ca si atunci, sustin în continuare cã a demara lucrãri majore de infrastructura pe traiectul Valea Prahovei implicã un DEZASTRU ECOLOGIC, dar în mod direct, COSTURI IMENSE si, proportional costurilor, DURATE MARI DE REALIZARE. Traversarea Carpatilor spre Brasov necesitã o solutie RAPIDÄ si IEFTINÄ !!!
Oricare ar fi presiunea publicului bucurestean amator de ski sau grãtar-la-munte, Valea Prahovei nu trebuie sacrificatã, iar banii si timpul sunt resurse de care chiar nu ne mai putem bate joc.
Traiectul a fost realizat pe aplicatia GoogleEarth folosind fisiere tip .kmz
Pentru punctele critice de trecere, gen tuneluri, aplicatia a generat si sectiuni/profile longitudinale. Constat însã cã fiserul powerpoint pe care l-am construit pentru prezentarea traseului nu poate fi încãrcat aici. In aceastã situatie, nu stiu dacã e bine sã atasez fotogramã cu fotogramã… ? Adicã, imaginile cu care am construit prezentarea powerpoint.


A3 București - Ploiești - Brașov
#2

Deci, propunerea mea constã în a alege un traiect care sã nu necesite lucrãri majore de artã pentru a putea penetra asezãri urbane aflate în zona de tranzit, iar trecerea crestei montane sã se facã la o altitudine rezonabilã [gen Predeal], iar relieful sã faciliteze cât mai mult constructia drumului INTR-UN TIMP RAPID si cu COSTURI CÄT MAI REDUSE !
Traseul propus pleacã dela nord de Ploiesti, urmeazã V.Teleajenului pânã la Mãneciu, apoi V.Telejenelului, trece creasta la est de Masivul Ciucas, prin PASUL BONCUTZA [1080 m], apoi coboarã lin pe V.Buzãului pânã la sud de Vama Buzãului, ulterior spre vest înspre Zizin si iesire în zona depresionarã a Brasovului, la vest de Tãrlungeni.


#3


Din pãcate, sistemul nu-mi permite sã mai adaug alte imagini.
Poate-mi sugerati alte idei, …astea sunt primele postãri fãcute aici…


#4

Orice idee noua este bine venita si TREBUIE analizata. Trebuie verificat daca traseul propus de tine este fezabil si care ar fi costurile. Scopul principal al autostrazii este rezolvare traficului de marfa. Ori culmea, pe ruta turistica prin Sinaia - Predeal s-ar putea sa avem o problema cu marfa, CHIAR daca facem autostrada. Din motive de aglomerare turistica, ca si acum pe DN1, s-ar putea sa se interzica circulatia camioanelor. Ca si pe A2, dar mai mult. Plus din motive de poluare, ceva ce acum poate nici nu putem anticipa - adica o sa apara norme f. dure de poluare pentru statiuni turistice, care vor impune interdictia de a circula noaptea (poluare fonica) si de a circula cu vehicule poluante in general (diesel). Adica inca un argument important pentru gasirea unui traseu alternativ, precum cel propus de tine.

Rezolvarea problemei turistice se poate face pe alte cai (a se vedea propunerea complexa a ASCORO cu utilizarea masiva a caii ferate): Strategie pentru dezvoltarea infrastructurii pe Valea Prahovei.


#5

Si m-au uitat si eu un pic pe harta. Avantajul major al variantei propuse de tine, prin zona montana treseul trece prin zone COMPLET NEPOPULATE. Astfel se poate merge efectiv prin albia raului, deci pe calea cea mai joasa si lina. Fata de distrugerile care s-ar face pe Valea Prahovei, ingroparea paraului Telejenel ici-colo sau indreptarea albiei pentru a face loc autostrazii ar fi bagatele.


#6

Pentru vancouver, referitor la replica privind alternativa de drum rapid la Comarnic-Brasov ! Domnule, mã bucur cã ideea mea a stârnit unpic de ecou. M-am pus pe muncã deoarece m-am îngrozit acum 4 ani, la prezentarea MPGT, cãnd am vãzut cã aveau în plan sã mai facã încã o infrastructurã majorã pe V.Prahovei, dupã ce atâtia ani n-au fost capabili sã amelioreze mãcar tranzitul DN1 prin Sinaia si Busteni (si nu mai zic de adãugarea de benzi suplimentare). As mai avea imagini lãmuritoare din lucrarea fãcutã pe G.Earth, dar vãd cã protocolul forumului e foarte restrictiv la adãugarea de imagini/detalii noi, deci, încerc aici sã mai adaug câte ceva, mãcar despre zonele critice peste care am intrat cu traiectul >>>


IN GALBEN AM TRASAT ZONELE DE LUCRÄRI DE ARTÄ (tunele si pasaje/viaducte). SE POATE VEDEA CÄ AM EVITAT LA MAXIM TRANZITUL ZONELOR LOCUITE (inclusiv sursa de ape minerale dela Zizin), DAR SI CLÄDIRILE IZOLATE AFLATE IN ZONA TRAIECTULUI.


Autostrăzi - planuri, proiecte, discuții generale
#7

Continuarea traiectului de drum rapid prin vãile Teleajen si Telejenel, peste Pasul Boncutza, în Valea Buzaului, tranzit Vama-Buzaului_Crivina, iesire spre Brasov prin Valea Zizinului >>>


#8

Aici suntem pe cursul superior al V.Telejenelului, spre shaua aflatã la est de masivul Ciucas, Pasul Boncutza.

vezi markerul de pas chiar pe linia ce traseazã shaua Boncutzei ! (…îmi pare rãu, dar protocolul permite doar atasarea unei singure imagini pentru “noii-veniti”… no_comment !)


#9

Redau aici continuarea descrierii (vezi la A3 Comarnic-Brasov !) a drumului alternativ din V.Telejenelului, peste P.Boncutza, pe V.Buzaului spre Vama Buzaului si, ulterior, spre Zizin. Traiectul trasat pe cursul superior al V.

Buzaului.


#10

Aici se ajunge in proximitatea zonei Crivina, parte din comuna Vama Buzaului >>>


#11

Datoritã protocolului nu mai pot arãta si segmentele intermediare de pe vãile Dãlghiului, Dãlghiasului si Sasului, astfel cã redau iesirea traseului din Valea Zizinului, evitãndu-se intravilanul localitãtilor Zizin si Tãrlungeni, spre depresiunea Brasovului, la un potential nod rutier de contact - în zona Sãcele-Brasov - cu varianta de ocolire BRASOV (E 574).
Pe interfluviul dintre vãile Zizinului si Tãrlungeniului traseul tranziteazã intravilanul celor douã localitãti pe curba de nivel


#12

spre Nodul Rutier Sãcele-Brasov >>>


#13

Detaliu cu zona celor douã tunele + viaduct pentru tranzitul intravilan Vama Buzaului_Crivina >>


#14

Profil longitudinal tunel Mare Vama-Buzaului_Crivina >>>


#15

Tranzit, cu evitare intravilan, din Valea Zizinului spre Valea Tãrlungeniului, pe curba de nivel. Nu ar fi necesar neapãrat o traversare prin tunel a dealului, probabil nu ar fi un câstig de timp sau vitezã, apropierea de nodul rutier de capât fiind oricum restrictivã >>>


#16

Acum, sã vedem care sunt ultimile date din studiul de fezabilitate al celor care insistã absurd pentru Comarnic-Brasov.
Segmentul Comarnic_Predeal : 22 poduri, 3 viaducte, 7 pasaje CF, dar, MAI ALES, se prevãd 2 km 600 m pentru cele 18 TUNELE NECESARE !!!

Segmentul Predeal Cristian_ [nod rutier] : 5 poduri, 3 viaducte, 7 pasaje CF, 9 pasaje rutier.

Traseul propus de mine ar necesita doar 5 tunele totalizând 1800 m, astfel :
Tunel Valenii -de Munte - 350 m
Tunel Mâneciu - 350 m
Tunel Valea Telejenel - 600 m
Tunel Mare Crivina - 300 m
Tunel mic Crivina - 200 m
dar impactul de mediu mi se pare, încã o datã, incomparabil celui ce ar rezulta din a construi pe Valea Prahovei, zonã efectiv “încãrcatã” deja atãt ca mediu construit, dar si ca mediu natural.


#17

Buna analiza. Si totusi ,nimeni nu a inteles ca e mai OK analiza TA.


#18

Bravo Eduard. Frumos documentat


#19

Imi place. Ai putea sa estimezi cam cati km de tunel am avea, care e cel mai lung tunel, cam la ce cota ajunge autostrada, cam câti km de poduri am avea. Si câti km in total ar fi.


#20

Spooky, tu ce parere ai, e o analiza buna. De ce nu se ia in calcul toate oportunitatile ?