Comunicat ascoro – accidente grave pe dn2 (e85)

COMUNICAT ASCORO – ACCIDENTE GRAVE PE DN2 (E85)

În ultimele zile au avut loc mai multe accidente extrem de grave pe DN2 Bucureşti – Bacău – Roman și DN28 Roman - Iaşi, îndeosebi în urma unor ciocniri frontale. Cel mai grav pe 25 iulie între Bacău şi Adjud, 7 morţi, dintre care 2 copii.

Ne alăturam Asociaţiei Pro Infrastructura (API) care a cerut astăzi public printr-un comunicat măsuri urgente de ameliorare a circulaţiei pe DN2. În special măsura foarte simplă de marcare a carosabilului în sistem 2+1 alternativ în locul actualului marcaj ambiguu şi care duce la situaţii la limită pe zonele cu lăţimea drumului de 13m. Pentru această retrasare nu este nevoie de nimic altceva, decât de vopsea pentru a reface marcajul existent. Între Sinești și Movilița s-a implementat deja sistemul 2+1, cu rezultate excelente pe partea de siguranţă rutieră.

Propuneri suplimentare ASCORO:

  1. Implicarea imediată a Ministrului Transporturilor domnul Cătălin Drulă și a șefei CNAIR doamna Mariana Ioniță în acest demers. Le cerem să numească o persoană în cadrul CNAIR responsabilă cu siguranța rutieră pe DN2, care apoi sa ne ţină la curent cu demersurile care se fac şi stadiul acestora. Chiar dacă autostrada A7 Ploieşti –Bacău - Paşcani este într-o fază relativ avansată de implementare (cu orizont realist de execuţie începând din 2022-2023 şi dare în trafic pentru 2024-2026), totuşi nu ne putem juca pana atunci cu vieţile oamenilor.
  2. Implicarea activă a Poliției Române şi ieșirea din starea de „ nu avem ce face “. Să întreprindă demersuri active, inclusiv sa facă propuneri concrete pentru remedierea punctelor negre în care au loc în mod repetat accidente. De asemenea cerem Poliției Române sa amplaseze în mod constant maşini inscripţionate dotate cu radare în zonele potenţial periculoase.
  3. Pentru zonele cu valori de trafic deosebit de mari cerem lărgirea carosabilului de la 13m la 15m în afara localităţilor, amplasarea de parapet median din beton şi trasarea drumului la standard 2+2 benzi. În special tronsoanele Voluntari – Urziceni (28km de drum în afara localităţilor, toate podurile deja la nivel 2+2) şi Tg. Frumos – Iaşi (24km). Voluntari – Urziceni nu va fi dublat de nici o autostrada şi sunt de aşteptat valori mari de trafic şi după finalizarea A7. Tg. Frumos – Iaşi va fi dublat de autostrada A8, dar cu A8 suntem cu ca. 3 ani întârziaţi faţă de A7 (proiectarea nu a început, se lucrează la studiul de fezabilitate), cu orizont realist de finalizare 2030. Lărgirea de la 13 la 15 metri se poate realiza rapid în regie proprie sau contractând firme prin licitaţii de urgenţă. Lângă Alexandria o lărgire cu 5 metri a carosabilului pe DN6 s-a realizat în 3 săptămâni pe ca. 3km lungime. Cerem lărgirea la 2+2 pe Voluntari – Urziceni şi Tg. Frumos - Iaşi în afara localităţilor şi amplasarea de parapet median de beton până la sfârşitul acestui an 2021!
  4. Legat de zonele 2+1, avertizăm că aplicarea unor limitări de viteză exagerate va duce pe de o parte la furia şoferilor care au de condus pe distante lungi, pe de altă parte nu vor fi respectate. Este extrem de important ca limitele de viteza sa fie REZONABILE . Astfel, în Suedia pe zonele de 2+1 limita de viteza este 110 km/h, superioară celei de pe un drum obişnuit, iar în Germania limita este aceeaşi, 100 km/h, ca și pe restul drumurilor federale. Doar în zonele de îngustare şi trecere de la 2 benzi la o banda se impune o limitare la 80 km/h, ca şi pe zona intersecţiilor cu drumuri adiacente. La o limitare la 80 km/h pe zona de 2 benzi LEGAL NU POȚI DEPĂȘI TRAFICUL GREU CA VEHICUL UȘOR! Acest lucru este inadmisibil şi nici un şofer de autoturism nu va respecta limitarea. Recomandam 110 km/h pentru autoturisme pe zona de 2 benzi, 100 km/h pe zona de 1 banda şi 80 km/h la îngustări + intersecţii.

ASCORO, 28.07.2021.

1 Like