CF300 Brașov - Sighișoara - Coșlariu - Oradea

CF300 Brașov - Sighișoara - Coșlariu - Oradea
0

#1

#2

#3

Eh, în sfârsit, o lucrare cu adevãrat nouã, nu doar reabilitatã. Le numeri pe degete, din pãcate, în România.
Tot Swietelsky [în asociere cu Leonard Weiss si Viebe] au lucrat si pe M800, capetele Buc._Fundulea si Fetesti_Constanta, si au reusit sã termine primii tronsoanele respective […Astaldi a mai “lungit-o” mult timp în zona de Bãrãgan, …subcontractãri…, deh :slight_smile:].
Austriecii au locuit [in Constanta] într-o pensiune din cartierul meu, dar veneau cam rar pe acolo, îi vedeai cam o datã pe lunã, prin weekend. Deci …


#4

Se pare cã se pune ceva în miscare si dela Sighisoara spre Brasov… https://www.conferinte.clubferoviar.ro/infrastructura/toti-cei-cinci-ofertanti-in-licitatia-pentru-brasov-sighisoara-calificati-in-cursa-finala-pentru-desemnarea-castigatorului/
Tunelul dublu de 660 m se pare cã va facilita trecerea prin Muntii Persani dintre Apatza si Rupea, deci ar fi si o scurtare a traiectului existent azi.
Probabil cã detalii mai noi vor fi disponibile deja la data desfãsurãrii conferintei organizate in Martie la Poiana Brasov :
https://www.conferinte.clubferoviar.ro/infrastructura/


#5

eduard, atentie:

“Reamintim ca in august 2017, CFR SA a primit cinci oferte in vederea reabilitarii acestui tronson important de pe Coridorul IV Paneuropean, ramura nordica.”

Deci ofertele au fost deschise in august 2017 si au fost acceptate toate cele 5 oferte. Apoi pe 20 februarie 2018 A FOST DESEMNAT CASTIGATORUL, acesta fiind Strabag - Swietelski. Au urmat apoi contestatii si acestea deja s-au incheiat, iar firma Alstom a castigat contestatia. Acum CFR SA trebuie sa numeasca din nou castigatorul licitatiei, conform observatiilor din contestatia castigata de Alstom.

Asadar stirea este veche de un an sau mai mult. De altfel nu e trecuta nici o data si pare a fi o stire actuala, pentru ca zice ceva de 20 februarie, dar de fapt e vorba de februarie 2018.


#6

Cat despre “tunelul dublu de 660 m” care “trece prin Muntii Persani dintre Apata si Rupea”…, sa precizam ca licitatia despre care se vorbeste in articol este pentru loturile 1 si 3, aflate la capete, adica lipseste fix lotul 2 din mijloc, Apata-Cata, unde se afla si Rupea. Deci e un pic de incurcatura in articolul aparut acum un an. Nu mai vorbim ca localitatea RUPEA va fi ocolita in varianta noului traseu printr-un tunel Racos - Homorod, iar intre Apata si Racos avem un alt tunel, mai mare. Se vede pe harta hotnews:

http://hotnews.maps.arcgis.com/apps/Embed/index.html?webmap=48e90d751f7f4aba9785b0d137dc9ef2&extent=21.2908,44.373,29.4042,47.404&zoom=true&scale=true&legend=true&basemap_gallery=true&disable_scroll=false&theme=light

Un extras din harta, cred ca lamureste lucrurile:

Licitatia despre care se vorbeste in articol este pentru sectoarele 1 si 3. Pe harta se vede sectorul 2, cel de mijloc, cu tunelurile si modificarile de traseu.


#7

Aici un alt articol excelent, care explica in detaliu traseul, cu harta excelenta:

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22032279-licitatie-uriasa-cfr-624-milioane-euro-pentru-reabilitarea-28-cale-ferata-intre-brasov-sighisoara-traseu-modificat-doua-tuneluri-lungi-12.htm

Toate zonele cu verde sunt zone de traseu modificat, rosu traseul vechi, negru zonele de tunel de pe traseul modificat.

Observam ca sunt 3 tuneluri, astfel:

- Tunel Homord - 5 km
- Tunel Mureni - 700 metri
- Tunel Ormenis - 6,9 km

Total 12,6 km de tunel !


#8

Posibil…, si mie mi s-a pãrut ciudat cã nu se preciza despre care Februarie e vorba.


#9

Da, nu-mi aduceam aminte exact unde vãzusem datele despre noua linie cu by-pass, dar nu stiu, zãu, dacã cu actualul material rulant de tractiune (mã refer punctual la operatorii din fostul SNCFR) nu va fi chiar un risc sã fi nevoit sã faci fatzã unei probabile avarii apãrute într-un tunel lung de atâtia kilometri …


#10

Promisiunile anuale privind dezvoltarea infrastructurii feroviare… , dar, deja, rezultatele se întrevãd ca si în anii trecuti .
Vorbe multe …, ai zice cã-si fac si ei curaj, cumva, an de an :
https://clubferoviar.ro/radiografia-bugetului-caii-ferate-in-2019/
https://clubferoviar.ro/iulian-bleotu-director-suport-contracte-cfr-ne-propunem-contact-permanent-roata-sina/
https://clubferoviar.ro/cfr-sa-demareaza-inca-un-proiect-finantat-din-fonduri-europene/