Centura București (DNCB)

Centura București (DNCB)
0.0 0

#1

Discuții despre centura Bucureștiului

– post rezervat –


#2

A fost anunţat câştigătorul contractului pentru modernizarea sectorului DN2 - A2 al Centurii Municipiului Bucureşti
26 Feb 2018

În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse în vederea atribuirii contractului Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucureşti între A1 - DN 7 şi DN 2 – A2: sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750), a fost desemnat câştigător ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED - NORD VEST INFRASTRUCTURA SI SERVICII SRL.

Valoarea de semnare a contractului: 233.043.397,08 lei fără TVA.

Durata contractului este de 123 luni, din care 15 luni perioada de execuţie şi 108 luni perioada de notificare a defecţiunilor (garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare).

Contractul va fi semnat după epuizarea perioadei de depunere a contestaţiilor sau după soluţionarea tuturor contestaţiilor, dacă va fi cazul.

Informaţii suplimentare :

Obiectul principal al contractului este de executie a lucrărilor pentru modernizarea a 11,524 km din Centura rutiera a Municipiului Bucureşti, sectorul DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacităţii de circulaţie de la 2 la 4 benzi de circulaţie – câte 2 pe sens – şi în eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi, precum şi prin reabilitarea pasajelor şi a podurilor existente pe aceste sectoare de drum naţional.

CNAIR SA


#3

Da… nu stiu ce e cu Sinohyro astia, sper ca vor sa demonstreze ca pot face fata birocratiei. E prima lor lucrare in Romania, desi prin China e foarte importanta la amenajari hidrotehnice !

Acum sa treaca si perioada de contestatii, ca deja avem o prima contestatie.


#4

Poate termină centura până soluționează contestațiile. :rofl::rofl:


#5

Apropo de centura, se pare ca la Domnesti nu s-a depus garantia de buna executie si nici nu o sa se depuna. Ingramaditii aia au venit cu scrisoare de la un IFN . La fel si la Centura Comarnic.
Cum la Domnesti sunt aceiasi ca la Rasnov-Cristian ( parca ? ) un nou succes marca CNAIR !!! :frowning:


#6

Lucrările la pasajul de la Domnești “ar putea începe în iunie-iulie” (14.03.2018, 08:55)
http://www.romania-actualitati.ro/lucrarile-la-pasajul-de-la-domnesti-ar-putea-incepe-in-iunie-iulie-113510


#7

Situația este similară cu cea de la Pasajul Domnești unde constructorii au adus inițial o garanție de bună execuție tot din partea unui IFN. ”Și atunci și acum termenele au fost depășite iar situațiile sunt similare. Dăm dovadă de clemență însă nu mai putem aștepta mult”, spune Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.


#8

Centura București la emisiunea „România, te iubesc!”

Partea I

Partea II

Sunt singurul care a observat că s-a vorbit prea puțin, spre deloc, de Pasajul de la Domnești? Sau că lipsesc alte interviuri esențiale dintr-un material ce ar fi trebuit să fie complet?


#9

Breteaua DN5 cu centura capitalei. Bucuresti, Romania, UE, anul de gratie 2018 .


#10

Poziția Asociației Construim România referitor la preluarea Centurii București de către Primăria Municipiului București:

Asociația Construim România consideră că preluarea Centurii București în administrarea Primăriei Municipiului București sau a unei autorități metropolitane, alături de Consiliul Județean Ilfov, ar fi un lucru normal, într-o țară normală unde proiectele de infrastructură sunt realizate fără întârzieri și alte piedici de natură politică sau birocratică.
Dorim să amintim că actuala Companie de Administrare a Infrastructurii Rutiere (în trecut având alte denumiri precum CNADNR și Regia Autonomă „Administrația Națională a Drumurilor din România”) a preluat mare parte din fostul drum de centură cu indicativul DJ100A de la Consiliul Județean Ilfov, prin HG 171 și 660 din 2003. Unul din considerentele transformării acestor sectoare de drum în Drum Național cu indicativul Centura București a fost acela a lipsei fondurilor pentru o astfel de investiție (a modernizării centurii la standardele dorite), dar și a lipsei unui proiect unitar susținut de toate părțile.
După 15 ani, considerăm că Primăria Municipiului București are fonduri la dispoziție pentru investiții în proiecte infrastructură, dar a arătat, atât administrația actuală cât și precedentele, că este incapabilă să gestioneze dezvoltarea proiectelor de infrastructură existente sau noi. Chiar în acest moment vorbim de proiecte importante care fie sunt blocate din varii motive, inclusiv de fonduri insuficient alocate. La doar câteva luni distanță de darea în circulației a tronsonului de Autostradă A3 București – Centura București, Primăria București nu a fost capabilă să demareze lucrările de infrastructură în zona Pipera (supralărgirea străzii Fabrica de Glucoză, pasaje rutiere în zonă care să preia traficul nou generat), astfel că se va ajunge ca aglomerația doar să fie mutată dintr-o parte în alta. Alte proiecte importante care stagnează sunt: Pasajul Nicolae Grigorescu cu Splaiul Unirii și continuarea acestei penetrări direct către Șoseaua Olteniței (la acest moment descărcarea traficului de pe acest pasaj se face în strada Iulia Hațeganul aflată într-o stare deplorabilă, insuficientă pentru a prelua fluxul de trafic), Pasajul Ciurel și legătura dintre Splaiul Independenței, Șoseaua Virtuții și Autostrada A1, extinderea și modernizarea Prelungirii Ghencea.
Astfel, Primăria Municipiului București trebuie să demonstreze, întâi de toate, că este capabilă să gestioneze, nu doar financiar, astfel de proiecte înainte să preia în administrare un obiectiv strategic atât de vital și de importanță națională precum Centura București. Totuși, pe modelul Centurii Oradea, PMB ar putea pregăti următoarele proiecte de infrastructură care țin de Centura București, prin care să evidențieze soluțiile tehnice și sursele de finanțare pentru astfel de proiecte.
Orice preluare în această perioadă a Centurii București de către Primăria Municipiului București, dacă ar fi posibil din punct de vedere juridic, nu s-ar solda decât cu un blocaj total al proiectelor în derulare (lărgirea între DN2 și A2, lărgirea centurii de sud, pasajele Domnești, Oltenița, Berceni, Mogoșoaia), pierderea finanțării acestor proiecte, inclusiv a co-finanțării Uniunii Europene, urmând ca aceste proiecte să fie refăcute de la zero, ceea ce înseamnă un decalaj nepermis pentru o capitală Europeană care ar fi trebuit să aibă actuala centură complet modernizată la 4 benzi cu noduri rutiere care să elimine intersecțiile la nivel, precum și o centură la profil de Autostradă, inelul complet A0.

Punctul de vedere a apărut inițial în cadrul articolul de pe Hotnews care, pe lângă punctul nostru de vedere, a fost prezentat și cel al colegilor Asociației Pro Infrastructură.


#11

Bucureștiul ar putea avea o centură modernă, cu mai multe benzi, sensuri despărțite, intersecții cu pasaje și fără conflicte de trafic, dar și o autostradă nouă de centură - A0 pe inelul exterior - până în 2024 dacă autoritățile de la drumuri ar respecta un plan detaliat realizat de un consultant extern la comanda Băncii Europene de Investiții. Planul detaliat obținut de HotNews.ro a fost finalizat de curând și prevede investiții de circa 1,7 miliarde de euro și un studiu detaliat de trafic și al soluțiilor potrivite pentru mai multe intersecții. Toate proiectele pot fi realizate din bani europeni, iar singura condiție acum este ca autoritățile de la drumuri să respecte planul conturat de experții BEI.

Informația pe scurt:

  • Actuala Șosea de Centură a Capitalei e modernizată doar pe 20 din 72 de km. Pe lângă unele proiecte demarate cu greu, după ani de blocaje și proiecte subfinanțate, autoritățile de la drumuri nu au o strategie coerentă pentru cel mai aglomerat drum din țară.

  • Din 2016 Banca Europeana de Investiții a comandat un studiu în detaliu despre modernizarea actualei infrastructuri și construcția unei noi autostrăzi de centură pentru București. Studiul a calculat în detaliu aspecte ce țin de trafic, de intersecții și de rentabilitate a proiectelor. A fost finalizat în februarie și a fost obținut de HotNews.ro acum.

  • Analiza identifică exact ce proiecte ar trebui să fie făcute, cât ar urma să coste și cum ar trebui să arate planificarea autorităților ca până în 2024 Capitala să aiba actuala centură modernizată și o nouă centură la profil de autostradă pe inelul exterior.

  • Printre proiectele identificate în studiu: Autostrada A0 de centură (o nouă șosea orbitală), lărgirea la 4 benzi a sectorului A1-DN5 din centura Sud, modernizarea tuturor intersecțiilor cu pasaje, finalizarea lucrărilor actuale de pe centura nord, pasajele de la Mogoșoaia, Domnești, Berceni și Popești - Leordeni.

  • Toate proiectele identificate au un cost total estimat la circa 1,76 miliarde de euro, dar și o rată internă de rentabilitate mai mare decât la toate celalte proiecte mari de infrastructură din MasterPlanul de Transport

  • Reprezentanții Companiei de Drumuri au confirmat pentru HotNews.ro că toate proiectele identificate în raportul BEI - pe ambele inele de centură - pot fi finanțate din fonduri europene nerambursabile.

  • Descarcă de aici studiul realizat la comanda BEI despre centurile Capitalei (.pdf, ~21 MB)

SURSA HOTNEWS: