București - transport în comun

București - transport în comun
0

Şapte minute. Atât durează umplerea rezervorului pentru acest tip de autobuz. A fost construit în Belgia şi este alimentat, în mare parte, de hidrogen. Are un motor electric şi o baterie suplimentară.

„Avem cinci containere, cu 38 de kilograme de hidrogen. E compresat la 350 de bari. Cu 38 de kilograme putem merge fără probleme 300 de kilometri. Avem un consum de mai puțin de 10 kilograme de hidrogen pe suta de kilometri. Începi la ora 5 dimineața și poți să mergi până la ora 12 noaptea, nu trebuie să alimentezi toată ziua, indiferent că e cald sau frig afară. E un autobuz complex. O alternativă la autobuzele care funcționează cu baterii și are zero emisii”, explică Geert Van Hecke, reprezentantul firmei producătoare.

S-au încheiat înscrierile la licitaţia prin care Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de autobuze electrice. A trecut deja un an de când proiectul în valoare de 219 milioane de lei a fost aprobat de Consiliul General. Doar două firme au depus oferte. Primăria urmează să aleagă între autobuze produse în Turcia sau în China.

Asa cum scrie si in articolul de mai sus, problema principala a autobuzelor electrice este autonomia, deocamdata insuficienta. Aceeasi problema o au si autobuzele electrice din Berlin, acestea fac fata numai de dimineata de la prima ora pana la prânz, apoi trebuie duse la depou, la incarcat. Sunt de fabricatie poloneza.

Dar cred ca pe termen lung e o chestiune tehnologica, cu siguranta se vor produce in curand baterii mai performante. De asemenea este si o problema de management. Cand in teste este un singur autobuz sau un numar mic, limitat, atunci se incearca folosirea lui la maxim, e normal. Dar in practica, dupa ora 8:30 - 9:00 numarul de vehicule de pe traseu trebuie redus, de asemenea nu e nevoie ca toate vehiculele sa plece la drum fix la ora 5:00, ci se intra treptat pana la 7:00, ca sa se asigure varful dintre orele 7 si 9. Astfel, dupa ora 9 acele vehicule care se retrag de pe traseu pot reveni la incarcare, la statiile rapide, iar undeva la ora 12-13 le pot inlocui pe cele ramase in cursa. Acestea la randul lor se ”refac” si apoi pot asigura varful de la orele 16-18, iar seara eventual se poate supline cu vehicule non-electrice.

Apropos de mobilitatea urbanã, am gãsit in acest interviu niste argumente de bun simt, cred, privind alegerea adecvatã a unei solutii care sã acopere cerintele functionale, dar si pe cele financiare si de cost pentru beneficiari :
https://clubferoviar.ro/gabriel-stanciu-administratiile-locale-trebuie-sa-liciteze-servicii-de-disponibilitate-nu-material-rulant/