Autostrăzi - planuri, proiecte, discuții generale

autostrada
proiecte
Autostrăzi - planuri, proiecte, discuții generale
0

#1

Discuții generale despre autostrăzi, propuneri, noduri rutiere noi, autostrăzi noi, drumuri de legătură, dezvoltare în viitor, planurile din trecut, etc… adică orice despre autostrăzi, care nu se potrivește la o autostradă anume sau este doar la nivel de propunere.

Dacă discuție se referă și la alte drumuri (naționale, centuri etc…), mai avem și acest subiect:
https://dezbate.construim-romania.ro/t/discutii-generale-drumuri-si-autostrazi/169


#2


#3

@vancouver - asta e doar un vis foarte umed. Sunt 100% convins ca nimeni nu o sa inceapa acest proiect inainte de orice autostrada spre Moldova.


#4

Personal aceasta autostrada nord-sud mi se pare o treaba excelenta. Altfel decat cea est-vest, Constanta - Rotterdam, care urmareste cel mai tranzitat drum actual, aceasta autostrada chiar poate sa deschida oportunitati noi. Pur si simplu sa creeze afaceri la care nu ne-am gandit pana acum. Si este si fezabilă, folosind părți de autostradă deja existente, altele care trebuie oricum făcute și fac parte din diverse coridoare sau din TEN-T. Practic nimic nu este nou, doar ca se dă o nouă logică întregului și ar putea veni bani cu prioritate.

Arad-Oradea mi se pare un proiect ușor, merită făcut. Suma necesară este f. mică, astfel că raportul cost-beneficiu este peste multe alte proiecte. Poate să fie trecută pe exercițiul 2021-2027 ca și proiect de rezervă, dacă altele nu merg cum se crede inițial, reducând riscul de a pierde fondurile europene.

În aceeași categorie se încadrează și Lugoj - Caransebeș. Tot câmpie, tot ușor. Drumul actual face față, dar se circulă în viteză, sunt câteva localități pe drum, deci multe riscuri. Cum și aici costul e mic, eu zic că și aici merită. O oportunitate excelentă de dezvoltare a regiunii cu investiții din vest și oameni veniți de ex. din Caraș și din Oltenia de vest.


#5

Ce bine ca avem hartie fara numar. In loc de zeci de proiecte fictive, cum ar fi sa fie macar unul singur in teren. De exemplu Sibiu -Pitesti


#6

Pe principiu, mai bine o facem noi decât să facă ungurii una paralelă… dar chiar și așa planul tot plan rămâne și oricum, cred că ei or să își facă una paralelă oricum, înainte să terminăm mai termină noi vreun alt proiect important, precum Sibiu-Pitești.


#7

Nu prea înțeleg, sincer, argumente de tipul acesta: mai bine altceva sau hai macar sa facem alt proiect. Ce naiba, Romania e compusa numai dintr-un singur om. Eventual Nicolae Ceausescu. Care se poate concentra pe un singur proiect. Suntem asa de prizonieri ai gandirii comuniste, cu lider autoritar și gândim totul de parca numai un lider poate face treaba, si atunci el clar nu o sa poata face mai multe lucruri ca lumea concomitent.

Bai nene, e bun proiectul de care vorbim? Hai sa lasam discuțiile despre alte proiecte. E bun sau nu? A, dacă e bun, ok, trecem la discuția următoare: când, cu ce bani și care altele au prioritate.

Dacă nu trecem de etapa de lamentare generală, dacă nu discutăm în sine de idee, nici nu putem concluziona dacă e ceva ce merită studiat sau nu.


#8

@vancouver, ce spui tu are sens intr-o tara normala, unde da, planifici inca de la fundatie cum zugravesti la etajul zece. Problema e ca in Romania se vorbeste numai despre cum se zugraveste la zece si ce tablouri sa ste pe pereti la trei. Ba inca e o continua galceava pe care apartament sa fie construit primul - de parca ordinea ar fi negociabila, nu logica - in vreme ce nimeni nu se ocupa de fundatie.

Si atunci cu Romania trebuie sa procedezi ca si cu un angajat prost: ii dai un singur task, ca daca i-l dai si pe al doilea nu mai face nimic, ca se cearta cu sine despre cu care sa inceapa.

Ca sa terminam cu metaforele, in Romania, da, e un non-sens sa discuti despre orice alta autostrada inainte sa fie gata Nadlac - Constanta.


#9

Cel putin pe mine ma pierzi la fazele astea. Parca vroiam sa “construim Romania”. Acum vrem sa ne focalizam doar pe un singur proiect, atat suntem in stare, restul nu mai construim. Nici nu are rost sa ne uitam despre ce este vorba, daca este fezabil, daca exista fonduri, etc… Tot ce nu este Pitesti - Sibiu trebuie deocamdata trimis la gunoi. Asa nu construim Romania. Asa distrugem tot ca sa facem o singura treaba. Orice subiect prima reactie: “hartia suporta oricate creioane”.

Eu NU vreau sa traiesc in aceasta tara, in care totul este decretat imediat ca fiind o prostie, in care nu putem lua un subiect sa discutam serios.

Daca vrem neaparat sa decretam ca la noi totul e altfel asa o sa si ramanem: altfel. Adica varza.

Consecinta postarilor pe subiectul acesta, cu exceptia postarilor mele, este una singura: INCHIS ACEST SUBIECT DE DISCUTIE. Deci va rog, inchideti subiectul.


#10

Bai las-o:

In afara de proiectele majore, Sova spune ca Ministerul Transporturilor are totodata proiecte in derulare care depasesc in prezent 7 miliarde de euro, astfel depasesc suma alocata prin acest program, proiecte care se afla in diverse stadii de executie, atat din perspectiva administrativa, cat si din perspectiva modului in care sunt tratatate de Comisia Europeana.

"Pe termen mediu si lung avem proiecte la care lucram si pe care urmeaza sa le transmitem la Comisia Europeana care, in final, vor depasi de mai bine de doua ori suma alocata. Sigur ca pana la sfarsitul perioadei de programare aceste proiecte vor incepe sa fie executate si viteza cu care vor evolua santierele va genera si performanta privind rambursarea de fonduri europene.

(…)

Si mai tare:

La acest moment, Ministerul Transporturilor se axeaza pe termen scurt pe evaluarea si selectia urmatoarelor proiecte mature prioritare: varianta ocolitoare Satu Mare, Autostrada Gilau-Nadaselu si proiectul integrat de dezvoltare a infrastructurii rutiere aferente Centurii Bucuresti.

Pe termen mediu vor fi transmise catre CE, in vederea aprobarii, urmatoarele proiecte mature de investitii: Podul de la Braila, Drumul expres Craiova - Pitesti, Autostrada Sibiu - Pitesti si Autostrada Nadaselu - Suplacu de Barcau - Bors

De asemenea, pe termen lung la nivelul Ministerului Transporturilor se afla in pregatire urmatoarele aplicatii de finantare: Autostrada Brasov - Bacau, Drumul expres Ploiesti - Pascani, Drumul expres Buzau - Braila - Tulcea - Constanta si Drumul expres Focsani - Braila - Galati.

Asadar nexam Bucuresti - Brasov (desi se insista de la Bruxelles ca este finantabila), nexam Brasov-Sibiu, care chiar e necesara. Si in schimb impanzim regiunea Buzau-Focsani cu drumuri express…


#11

No-no, numa’ nu-mi inchide subiectul. Poate eu mai vreau sa ma mai joc pe el. Taman ca as vrea sa se construiasca in Romania. Si nu oricum, ci bine. Ori de 20 de ani tot ce se construieste in infrastructura mare se construieste PROST. Si se construieste prost pentru ca se construieste ieftin, cu multa spaga si fara nici un plan. Se pleaca dupa fenta la fiecare noua idee de proiect.

Planul de autostrazi din Romania e centrat pe aceleasi obsesii stupide:

  1. Nu ne dam jos din masina.
  2. Vrem la munte in week-end si vara la mare

Astea sunt singurele constante, iar periodic mai vin niste avioane, gen asta din Polonia.

Nu. Planul trebuie sa fie unul singur

  1. A1 Nadlac - Bucuresti + A0 + A2 Bucuresti - Constanta (dar ca lumea, nu mizeria de acum)
  2. A8 Targu Mures - Iasi
  3. A3 Cluj - Oradea
  4. A7 Bucuresti Suceava.
  5. A13 (?) Brasov - Sibiu

Cand sunt gata astea 5, mai vorbim. Astea sunt fundatia. Daca incepem sa vorbim de avioane Oradea - Arad, suntem pe campiile elizee.


#12

Au fost semnate contractele de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Ploiesti – Buzau și Buzău – Focșani”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. a semnat, în data de 24.09.2015, contractele de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Ploiești – Buzău” și “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău – Focșani” cu operatorul economic CONSITRANS S.R.L.

Obiectul contractelor constă în prestarea de activități și servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru “Drum de mare viteză Ploiești – Buzău” și “Drum de mare viteză Buzău - Focșani”, pregătirea documentației de atribuire pentru execuția lucrărilor, precum și asigurarea asistenței pentru susținerea aplicației de finanțare și asigurarea asistenței pe durata desfășurării procedurii de achiziție publică pentru execuția lucrărilor, în conformitate cu Caietul de Sarcini și cu respectarea legislației în vigoare.

Preţul contractelor este de 12.277.618,53 lei fără TVA, pentru elaboraerea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drumul de mare viteză Ploiețti – Buzău și de 13.933.291,10 lei fără TVA pentru Buzău – Focșani.

Durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Sursa de finanțare a contractelor menționate este: POIM 2014 – 2020 și Bugetul de Stat.


Așadar, încă un pas înainte, unul mic. Așteptăm terminarea studiului de fezabilitate, care va include și studiul de trafic să ne spună dacă vom face Autostradă (A7) sau Drum Express (DX7)… cică altfel UE s-ar putea să nu ne accepte cererea de finanțare dacă nu se justifică că e nevoie de autostradă. Acu, lăsând deoparte faptul că în prezent, nu mai știu exact cifrele, dar are deja traficul cât pentru o autostradă, iar după va avea și mai mult trafic. Îmi vine greu să cred că MT/Guvernul nu pot justifica deja acest lucru în fața comisiei europene.


#13

Pai cum adica ? UE finanteaza doar autostrazi?
In Polonia sunt 1700 km de DX, facute pe bani europeni


#14

Nu, finanțează de tot felul. Important e să fie bine făcute și bine justificate. Asta e ideea și se pare că doar SF-ul (studiul de trafic) va justifica decizia de Autostradă sau Drum Express.


#15

Acum , sa fim sinceri, nu prea avem trafic de autostrada, nicaieri in Romania, doar in cateva week-end-uri de vara pe A2 :grin:
Important e sa iasa valorile de trafic si sa fie macar DX, ar face față fără probleme!


#16

Eu zic că sunt câteva DN-uri, printre care și DN2, ce au deja trafic de autostradă.

Mi se pare o gândire nesănătoasă să faci DX de la Buzău la Siret.

Dar inclusiv CESTRIN a mai făcut studii de trafic la centura Bacău și în zonă și deja traficul actual pe media zilnică este peste optimul unei autostrăzi.

Mai precis, dacă un drum național e făcut pentru un optim de 3500-4500 vechiule (MZA), o austostradă este pentru 13000-15000 vehicule (MZA). Noi deja aveam deja 14000 mza sau chiar 16000 mza pentru DN2 în anumite zone. Iar prognozele indicau că acest MZA după realizarea unei autostrăzi (sau DX) nu fac decât să crească. Dar să zicem că va fi o creștere la 20000 MZA ceea ce vom considera optim pentru o autostradă dublat de un drum național.

Concluzia, zic eu, e că avem nevoie de A7!


#17

DX in Germania sau Austria nu o sa gasesti pe distante lungi. Fiind mai inguste condusul pe ele este mai stresant. Cel mai lung DX in Austria are vreo 110km si cel mai lung din Germania vreo 60, fiind de fapt zone de DN (adica B sau L la ei), largite la 2+2. Cam ca la noi DN1 Bucuresti-Otopeni sau Ploiesti - Campina sau centura Brasov sau centura Adunatii Copaceni. Pentru astfel de zone aglomerate de DN se preteaza foarte bine asa-zisul drum express, DX. Dar nu pentru tranzit indelungat. Nu are legatura cu traficul, mai degraba cu faptul ca aceste DX-uri se aglomereaza la intrarea in localitati mari si nu e loc, asa ca se merge pe latimea minima posibila. Exemplul DN1 Bucuresti-aeroport Otopeni e perfect in acest sens.

In Italia, da, exista asa-zise SS-uri destul de lungi. Din motivele de mai sus, mie nu-mi plac si sunt mai nesigure. Dar chiar si la Italieni, coloana vertebrala este formata din autostrazi. Adica exista cel putin o autostrada in toata regula nord-sud si una est-vest. Dupa ce avem coloana vertebrala de autostrazi sa zicem macar A1+A2 est-vest, putem sa ne mai gandim la DX-uri. Dar repet, nu pe sute de km. Deci A7 si nu DX7.


#18

Conform :

NORME TEHNICE din 30 august 2017
privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice
EMITENT MINISTERUL TRANSPORTURILOR

Publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 727 din 7 septembrie 2017

din

ORDIN nr. 1.295 din 30 august 2017
pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice
EMITENT MINISTERUL TRANSPORTURILOR


Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 727 din 7 septembrie 2017

                      M Z A    Intensitatea orara de calcul

I │Foarte intens│ > 21.000 │ > 16.000 │ > 3.000 │ > 2.200 │Autostrăzi sau drumuri expres│

II │Intens │ 11.001-21.000 │ 8.001-16.000 │ 1.401-3.000 │ 1.001-2.200│Drumuri expres sau drumuri cu patru benzi de circulație

LE: >21000(autoturisme); >16000(mixt); >3000(autoturisme);>2200(mixt)
— pentru a 2-a linie este identic ca mai sus.

Imi pare rau, dar va contrazic normele tehnice pe amândoi. In RO un DN1 2x2 Buc -Ploiesti-Comarnic, face fata fara probleme,nu am auzit niciodata de ambuteiaj pe acest segment !!! Conform CESTRIN 2010 pe segmentul Buc-Ploiesti s-a inregistrat MZA de 46000 ( !!! ) fara probleme. De ce fac referire la statistica din 2010? pentru ca este mult mai detaliata.
In Germania intre Munchen si Salzburg (care are un trafic pe care nu o sa-l vedem in RO niciodata) la granita cu Austria ai cca 40 km de DX(!!!) . Daca ati trecut vreodata pe acolo, nici macar nu l-ati observat, pt ca face fata traficului fara nici un ambuteiaj, iar noi visam ca pe Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani vom avea trafic peste Munchen-Salzburg?!?!

https://www.google.ro/maps/@47.8291686,12.8058539,253m/data=!3m1!1e3?hl=en


#19

Cristi, e vorba de MZA in vehicule echivalente, nu fizice. Adica 1 TIR = 5 VE de exemplu. Chiar 6VE in anumite conditii.

Prin urmare exista multe trasee cu MZA de autostrada. DN2 e pe la 29.000 MZA. DN7 pe Valea Oltului este la 36-39.000 MZA.

De aia in schimb A3 Comarnic - Brasov nu are justificare, ca are MZA de circa 19.000, pentru ca mojoritatea vehiculelor de pe el sunt autoturisme


#20

Nu e chiar asa de mare diferenta, oricum multumesc de atentionare,in tabel se vad echivalentele, deci nu sunt prea departe de ceea ce este in normativ -