A6 Calafat - Craiova - Dr.T. Severin - Lugoj

A6 Calafat - Craiova - Dr.T. Severin - Lugoj
0

#1

Noi ,nu suntem in stare sa terminam ce avem in constructie - ne apucam sa facem altele…:grin:


#2

E bine să ne apucăm și de altele, e nevoie atât de A6 cât și de A7 și A8… de ce nu și de A3.

Dar să ne imaginăm că se construiesc mai repede cele făcute prin PPP… mai scump cu siguranță.

Până una alta, A6, ca și A8 și A7 sunt toate pe TEN-T Core și sunt eligibil la 85% finanțare din parte UE…

Dar evident, guvernul nu are bani necesari să investească în aceste proiecte acum și de aceea nici nu se chinuie. Măcar pregătirile lor, dacă s-ar începe, care sunt consumatoare de timp, ar fi bine: studii, exproprieri, avize etc…


#3

Salut. Pai sa faca studii, expropieri si altele - dar acestea se fac cu Bani


#4

Un milion - traficul pe podul Calafat-Vidin în 2018
Anual


Săptămânal


sursa:
http://vidincalafatbridge.bg/ro/page/117


#5

Salut Liviu. Da ai dreptate ca au trecut 1 milion pe podul de la Calafat. Dar intre Tr. Severin si pana la Lugoj mergi dupa TIR - ri de iti vine sa plangi.
A6 slabe sanse de realizat. Nu termina ei A1, care se tot impiedica cu acele licitatii ( ba ursi ,lilieci ,pe valea Oltului cine stie ce mai gasesc ) la A0 partea de nord acolo sunt cormorani ,samd…:triumph:


#6

#7

Secunde… si nu au mai fost cei doi camionagii. O greseala minora, de neatentie sau abordare gresita a curbei si bam.

Dar stiu, nu ne trebuie A6, ca nu e trafic suficient …


#8

vancouver. ,sa mergi intre Caransebes si Tr. Severin si sa prinzi un sir de TRI - ri, iti vine sa iti iei masina in spate si sa fugi cu ia peste munti… :triumph:


#9

Stiu cum e. Iar sansele sa prinzi nu un tir, ci o coloana de tiruri sunt asa pe la 99,9%. Doar daca mergi cu 70 la ora nu “prinzi” nimic, ci te prind ele pe tine…

Ca siguranta rutiera problema este insa poate chiar mai grava intre Slatina Timis si Lugoj, adica zona de campie, cu linii drepte prelungite si cateva curbe de viteza. Aici se merge si cu 140-150 si depasiri nu gluma. Ori fix aici ar fi ieftin de facut autostrada. Sunt 60 km de autostrada super usori de facut, cu cost la nivel de 2,5-3 mil. euro / km, adica 150-180 milioane euro. Proiect usor de facut, exproprieri usoare, lucrare usoara. Gata in 4-5 ani cu tot cu licitatii. Daca se vrea.

Si te ajuta si de la Orsova pana la Slatina Timis, ca una e sa stii ca mai ai putin pana la autostrada, si alta sa stii ca mai ai de tras. Promisiunea autostrazii cuminteste mult soferii in zonele in care depasirea este dificila.


#10

Deci ,cafea , tutun si multa rabdare.:grin:


#11

vancouvar - cum poti sa spui ca sunt putini 60 km Lugoj - Caransebes , cand ei se rup in contestatii,la fiecare licitatie . Nu mai departe Sebes - Turda care are 70 km si tot nu e gata - poate in 2020 e gata. :disappointed_relieved:


#12

Nu inteleg legatura intre numarul de kilometri si contestatii.

De fapt nu prea inteleg ce nu intelegeti cu totii ca sunt normale contestatiile si ca daca stim ca dureaza 2 ani contestatiile in medie, atunci trebuie sa incepem pur si simplu cu 2 ani mai devreme licitatia. Ce-o fi asa greu de inteles asta?

Nu in ultimul rand Sebes - Turda este compus din 4 tronsoane, doua sunt deja gata. Ceea demonstreaza ca se poate intr-un timp rezonabil, daca CNAIR isi face treaba cat de cat si daca exista constructori seriosi. Iar ce se intampla pe celelalte sectoare demonstreaza ca problemele birocratice + neseriozitatea constructorilor pot impinge finalizarea la infinit.

Iar daca analizam Sebes - Turda la nivel de contestatii, ei bine acestea au durat ca. 1 an si s-au terminat de mult. Daca pe sectoarele 1+2 lucrarile vor fi gata in 2020, iar studiul de fezabilitate este din 2008, avem 12 ani, din care unul pentru contestatii. Si avem in schimb 4 ani (2008-2012) in care CNAIR n-a miscat nici un deget si alti ani 2015 - 2020 in care alde Aktor si Pizzaroti o lalaie. Mai ales Aktor.

Putem sa ne oprim asadar din a critica una din putinele proceduri previzibile ca durata din toata ecuatia, adica contestatiile. Au durat aproape intotdeauna intre 1 si 2 ani. Si garanteaza ca nu se fac abuzuri / acte de coruptie de nici o parte sau ca sunt sanse extrem de mici ca sa fie asa ceva. Adica e o procedura extrem de utila, e bine ca se apeleaza la ea, descurajeaza orice aranjament.


#13

Aktor , dupa ce ca este praf ( A3 intrarea in Bucuresti , lotul 2 Sebes - Turda ) . CNAIR ii mai da si alte tronsoane ptr. construit. Da e OK are pret bun , dar cum ramane cu construirea tronsoanelor…?