A3 Cluj Napoca - Oradea - Borș

A3 Cluj Napoca - Oradea - Borș
0

#1

Discuții despre Autostrada A3 între Cluj-Napoca Vest (nod Gilau) si - Borș (granita cu Ungaria).

— post rezervat —

Stadiu actual:

  • 19 februarie 2018: Oferte depuse pentru toate cele trei loturi

#2

Au fost depuse 19 oferte pentru proiectarea și execuția celor trei loturi ale secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău-Borș

19.02.2018

Astăzi s-a incheiat perioada de depunere în SEAP a ofertelor pentru contractele destinate proiectării și execuției celor trei loturi ale secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău Borș, parte a autostrazii Brașov-Tg.Mureș-Cluj-Oradea (autostrada Transilvania). Secțiunea 3 C, are o lungime de aproximativ 60 de km (km 4+200 si km 64+450) și este este împărțită în trei loturi (subsecțiuni).

Pentru Lotul 1 (subsecțiunea 3C1), Suplacu de Barcău - Chiribiș (km 4+200 - km 30+550), cu o valoare estimată de 377.650.582,54 lei, fără TVA, au fost depuse următoarele oferte:

  1. Asocierea CONSTRUCTII SA - HIDROELEKTRA NISKOGRADNJA D.D.
  2. NUROL INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
  3. Asocierea OLIVIERI COSTRUTTORI SRL - IMPRESA DI COSTRUZIONI ING. E. MANTOVANI S.p.A - DE SANCTIS COSTRUZIONI S.p.A.
  4. Asocierea TRAMECO SA - VAHOSTAV -SK, a.s. - DRUMURI BIHOR SA - DRUM ASFALT SRL - EAST WATER DRILLINGS SRL
  5. VIAROAD SRL

Lotul 2 (subsecțiunea 3C2): Chiribiș – Biharia (km 30+550 – km 59+100), are o valoare estimată, fără TVA, de 454.414.271,15, iar pentru proiectarea și execuția acestuia au fost depuse 7 oferte:

  1. Asocierea CONSTRUCTII SA - HIDROELEKTRA NISKOGRADNJA D.D.
  2. Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. - TANCRAD SRL
  3. NUROL INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
  4. SBI INTERNATIONAL HOLDINGS AG
  5. Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL - SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL
  6. Asocierea STRABAG SRL - STRACO GRUP SRL
  7. Asocierea TRAMECO SA - VAHOSTAV -SK, a.s. - DRUMURI BIHOR SA - DRUM ASFALT SRL - EAST WATER DRILLINGS SRL

Pentru Lotul 3 (subsecțiunea 3C3) : Biharia - Borș (km 59+100 – km 64+450), cu o valoare estimată de 159.223.476,08 lei, fără TVA , au fost de asemenea depuse 7 oferte:

  1. ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL CLUJ S.A.
  2. Asocierea CONSTRUCTII SA - HIDROELEKTRA NISKOGRADNJA D.D.
  3. Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. - TANCRAD SRL
  4. SBI INTERNATIONAL HOLDINGS AG
  5. Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL - SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE SRL
  6. TIRRENA SCAVI S.p.A.
  7. Asocierea TRAMECO SA - VAHOSTAV -SK, a.s. - DRUMURI BIHOR SA - DRUM ASFALT SRL - EAST WATER DRILLINGS SRL

Durata contractului pentru Loturile 1 și 2 este de 84 de luni și cuprinde: 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Pentru Lotul 3 durata contractului este de 79 de luni și cuprinde: 4 luni perioada de proiectare, 15 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție ofertată de operatorul economic desemnat câștigător.

În perioada următoare va avea loc evaluarea ofertelor, respectandu-se termenele și etapele procedurale, conform legislației în vigoare.

Informații suplimentare:

Lotul 1 (subsecțiunea 3C1): Suplacu de Barcău – Chiribiș, are o lungime de 26,35 km.
Traseul acestui lot începe în zona localității Marca (intersecția cu DC95) la km 4+200. Traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău la km 6+700 , după care intră în zona campului petrolier unde, la km 9+000, intersecteaza, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglaș). În continuare traseul autostrăzii se indreaptă spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localitățile Dolea și Margine. La km 22+500, la sud de Abrum, traseul autostrazii traverseaza calea ferata Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiș, traseul intersectează DJ 191A (Chiribiș-Tauteu), unde a fost prevazut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita. Traseul va continua într-o zonă de campie, înscriindu-se în zona Chiraleu și Sinlazar, intersectând DN 19E, la km 30+480.

Lotul 2 (subsectiunea 3C2): Chiribis – Biharia, are o lungime de 28,55 km.
Acest lot începe în zona localității Sinlazar (intersecția cu drumul național DN19E), respectiv km 30+550, pe traseul subsecțiunii 3C-2. În continuare traseul se desfășoară într-o zonă de câmpie, cuprinsă între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș - Salard - Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, intre localitatile Sarsig și Haucești si intersectează DJ 767 (Tiglead - DN19E) la km 39+950. La km 40+980 traseul autostrazii trece prin zona Fegernic, pe o lungime de cca l00 m, intersectindu-se apoi la km 41+319 cu drumul comunal DC42. De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Salard). Traseul autostrăzii continuă spre granița cu Ungaria, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național care se deviază de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Lotul 3 (subsecțiunea 3C3): Biharia – Borș, are o lungime de 5,35 km.
Lotul începe în zona localității Biharia (km 59+100). Traseul tranzitează o zonă de câmpie cuprinsă între localitățile Biharia, Satu Nou și granița cu Ungaria. Intersectează DN 19 (Oradea-Satu Mare), la km 59+614, prin nordul localității Biharia. La km 59+875 este prevazut un nod rutier (nodul Biharia), cu 5 bretele rutiere și 3 pasaje . În apropierea acestui nod rutier se află calea ferata CF 402 Oradea-Satu Mare, pe care o intersecteaza la km 60+066. Acest lot încheie traseul autostrăzii Brașov-Cluj-Borș la km 64+450 (frontiera cu Ungaria).


#3

da, interesant. Din ce am vazut s-a dat drumul la licitatie tot pe OMT600, asa ca nu stiu ce sa iti spun, care o sa fie gradul de succes.
In afara de lotul 1, unde majoritatea sunt cvasi-necunoscuti, in rest sunt ceva firme “locale” si cu experienta in Romania birocratica.


#4

cand ar trebui sa avem aici finalizarea evaluarii ofertelor ? Am pierdut informatia


#5

Nu știu să existe un termen limită pentru evaluare… Dar poate mi-a scăpat


#6

Salut.Totus aceasta portiune este construita aprox 50 %. De ce nu se finalizeaza ?


#7

Din 19.02.2018 si pana azi …chiar nu au putut evalua un constructor ?


#8

Avem proiecte la care evaluarea ofertelor durează chiar și un an… și mai mult.

dacă ar fi voință politică și s-ar dori investiția în acest tronson, s-ar accelera lucrurile, sunt convins.

Termenul pentru evaluarea acestor oferte este de 30 iunie 2018.

Ne așteptăm la amânări…


#9

|Spooky- dar se poate rezolva cele 50% din constructie (exp; Pod GILAU )se lucreaza in prostie acolo.
De maine se pun grinzile…
Ce zici ?
Peste 2 ani ,vin Unguri cu autostrada la BORS si noi nici nu lucram la ea…


#10

Teoretic până la finele anului 2021 ar putea fi gata acest tronson… asta dacă va exista finanțare suficientă din partea guvernanților… la modul cum se mișcă lucrurile în ziua de azi, sunt sceptic și cred că abia în 2021 vor începe efectiv lucrurile și vor fi finalizate în 2023-2024…


#11

Dar ,guvernanti spun ca sunt bani…nu bani sunt problema …:grinning:


#12

Unguri vin puternic cu M4 - anul viitor vor fi la granita la Bors cu autobanda si noi…??:open_mouth:


#13

Serbanescu zice ca ar putea sa lanseze licitatia si pe cei 55 km lipsa intre Nadaselu si Suplacu de Barcau.

Peste 55 de kilometri din Autostrada Transilvania, cuprinşi între Nădăşelu şi Suplacu de Barcău, ar putea fi scoşi la licitaţie în această vară.

„Documentaţia a fost refăcută pe contractul naţional şi va fi trimisă din nou la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) în iunie sau iulie", a spus pentru Economica.net Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

În octombrie 2017, CNAIR anunţa că a finalizat procesul de elaborare a documentaţiilor de atribuire pentru 55,854 de kilometri din Autostrada Transilvania şi le-a transmis spre validare la ANAP:

  • Subsecţiunea 3A2: Nădăşelu - Mihăieşti (km 8+700-km 25+500) în lungime de 16,80 km şi Subsecţiunea 3B1: Topa Mică - Zimbor (km 0+000 - km 13+260) cu o lungime de 13,26 kilometri.

  • Subsecţiunea 3B2: Zimbor - Poarta Sălajului (km 13+260 - km 25+500), care va avea o lungime de 12,24 km,

  • Subsectiunea 3B5: Nuşfalău - Suplacu de Barcău (km 66+500 - km 80+054.044), care va avea o lungime de 13,554 km.


#14

Da da da , dar Suplacu de Barcau - Bors care e construita 53 % aia mai asteapta…nu


#15

pai acolo avem licitatia in curs, avem oferte, dar vad ca CNAIR nu se grabeste cu stabilirea castigatorului. Nici nu avem prea multe contestatii, asa ca chiar nu stiu unde e problema


#16

Problema e ca : anul viitor vin Unguri cu M 4 la Bors si noi nu facem nimic…


#17

Este vorba de autostrada M4 care, nu știu dacă se termină la anul, dar oricum, va fi gata mai repede decât a noastră. Parcă urma să fie gata prin 2020 ultimii 30 de km din această autostradă până la granița cu România și care ar trebui să se continue cu A3.

Între timp ei au în construcție M35 care să lege M3 de M35. Anunțul venit acum nu e nou, doar faptul că primește co-finanțare de la UE :slight_smile: considerând trecutul Ungariei și faptul că la un moment dat M4 se anulase.

Și nu cred că se vor grăbi cu acest capăt dacă nu vor avea de ce să o lege. Cu sigranță M35 va fi gata la anul până în Berettyóújfalu.


#18

Acum 3 ani, finanțarea era suspendată

Acum secțiunea din M4 care va lega M35 cu A3 va beneficia de fonduri de coeziune în valoare de 265 milioane euro. (cred că asta înseamnă 85%?)


#19

Deci ei pot, sa construiasca , noi ne luptam in contestatii


#20

Da, aici e o mare problemă la noi… e un sport național contestația. Pe de altă parte trebuie schimbată și legislația (și uite că nu se întâmplă asta) care să impună niște reguli mai stricte în ceea ce privește contestațiile, să se impună termene mai scurte pentru rezolvarea contestațiilor, gen într-o lună să rezolvi tot, nu să stai luni de zile până se dă o soluție… și să existe chiar și o formă de penalizare a celor care și-au făcut un sport din a contesta tot timpul…

bine, și CNAIR/MT trebuie să schimbe pe oamenii ăia de fac caiete de sarcini de fie sunt respinse de ANAP sau mai știu de cine și practic dau motive întemeiate constructorilor să conteste fie caietele de sarcini, fie procedurile fie cine mai știe ce.

Și ar mai trebui să învățăm ca atunci când se emite un AC, să fie toate problemele rezolvate, de AM nici nu mai zic că e primul care trebuie avut (conform și ordinului de ministru) încă din faza lansării în licitație, de la expropieri până la relocarea rețelelor că altfel pierdem timp cu ele, expiră AC_urile și AM-urile și toate cele și dăm posibilitatea constructorilor să emită claim-uri…

eh, mai avem câțiva ani până când toate astea vor merge strună. nu am încredere că actualul ministru, actualii conducători politici vor încerca sau reuși să schimbe prea multe.

Apoi, mult promisa lege care să permită ciculația pe drumuri nerecepționate încă nu a fost emisă, deși a fost promisă pentru luna mai care tocmai s-a încheiat.