A3 București - Ploiești - Brașov

A3 București - Ploiești - Brașov
0

#68

Dar cam degeaba, pentru că de multe ori se blochează ieșirea din intersecția cu Pantelimon din cauza faptului că în față la cercul magic se circulă pe o bandă. Îți trimit poze în 20 minute că trec pe acolo.


#69

E nasol daca fix in intersectie se merge pe o banda. Asa cum am spus, esential este exact la intrarea in intersectie sa fie 2.


#70

Câteva poze de la sol


#71

și filmarea cu porțiunea dintre Petricani-Gherghiței-Popasului

  • mai au de turnat mortar la rosturile de dilatație pod și pasaj. mortarul are nevoie de 14 zile să se întărească
  • mai au de montat parapeți, glisiere, indicatoare
  • mai au de trasat marcajele
  • a venit ploaia… vin ninsorile zilele următoare și săptămâna viitoare

Concluzia: nu termină până la 1 decembrie.

Pe noul regulament s-ar putea deschide traficul până de Crăciun.

și câteva capturi:


#72

5 postări au fost comasate într-un subiect existent: Drum rapid Ploiesti – Brasov


#77

2 postări au fost comasate într-un subiect existent: A3 Brașov - Târgu Mureș - Cluj-Napoca


#78

o postare a fost comasată într-un subiect existent: Drum rapid Ploiesti – Brasov


#79

ministrul demisionar Lucian Șova a zis că pe 7-10 decembrie vor da drumul la autostradă… oare, așa să fie?

Se impune o nouă vizită săptămâna asta să vedem cum au progresat.


#80

Se pare că pe 14 se va deschide traficul pe A3-ul urban și la nodul rutier de la Moara Vlăsiei :slight_smile:


#81

Serios? Ar fi o veste buna…


#82

da, uite că a declarat și la A3


#83

Desi multa lume vede riscuri mari pentru ambuteiaje mai mari decat acum, mai ales in Pipera, eu cred ca vor exista si reduceri de aglomerare.

Un punct actualmente critic in Bucuresti este Str. Doamna Ghica, intre intersectia Doamna Ghica (cu Sos. Colentina) si pana la Bd. Lacul Tei (intersectia Lacul Tei / Petricani / Doamna Ghica, la care se adauga in colt si Teiul Doamnei). Ei bine aceasta strada Doamna Ghica este actualmente supraaglomerata, fiind singura legatura intre Colentina si Pipera/Aviatiei etc… Urmatoarea varianta este tocmai via Str. Popasului, mult mai la nord, legatura de altfel supraaglomerata si ea. Prin deschiderea A3 se creeaza o legatura alternativa, prin Str. Gherghitei - A3 - intersectia A3 cu Petricani. In loc de 2 drumuri aflate la mare departare intre ele, traficul se va distribui acum pe 3 drumuri, ceea ce evident va duce la o usurare a celor doua existente. Mai mult, existand 3 legaturi, cei care doresc sa ajunga in Pipera o vor folosi acum pe cea care-i lasa cel mai aproape de tinta, multi nemai fiind nevoiti sa mearga pe Petricani inainte / inapoi ca sa ajunga la una din cele 2 legaturi actuale.

Ceea ce povestesc eu aici nu are nici o legatura cu traficul de pe autostrada propriu-zisa. Ma refer strict la A3 ca oportunitate suplimentara de legatura intre 2 cartiere, acum despartite de o zona virana, complet lipsita de drumuri.

Da, evident ca asta duce trafic in plus la intersectia Gherghitei cu Colentina, de unde apoi acel trafic se va imparti in 3, dar e clar ca o mare parte va fi spre centru, pe Sos. Colentina. Dar atentie: nu este trafic suplimentar pe Colentina, este traficul care acum vine pe Doamna Ghica si se va muta pe Gherghitei partial.

Personal pledez chiar pentru un autobuz pe aceasta varianta, adica sa zicem 353 cu capat in est comun cu 102, 202 la Bd. Basarabia si in vest la Parc Ind. Pipera, comun cu tramvaiul 16, 36:

Eventual pe durata reabilitarii Str. Fabr. de glucoza, deviat prin Petricani / Dimitrie Pompeiu.
De asemenea chiar si 243 ar putea in loc sa se duca la capatul din Lacul Tei, venind dinspre Pantelimon, sa faca dreapta pe Colentina, apoi stanga pe Gherghitei, stanga pe A3, capat undeva in Pipera.

Avantajul existentei autobuzelor: in loc sa circule 40-50 de masini personale cu 1-2 oameni la bord, circula un singur vehicul mare, autobuzul, cu 40-50 de oameni. Ceea ce usureaza traficul.


#84

Cu siguranță va crea pe de o parte noi ambuteiaje, dar pe de altă parte va fluidiza alte artere.

Nu am timp în acest post sumar să detaliez, dar:
DN1 va fi puțin mai liber, atât pe intrare cât și pe ieșire
Sos București Nord - din cauza trecerii la calea ferata - va fi evitată prin utilizarea A1, chiar dacă ar fi să se ducă de pe Petricani spre Pipera.
Pe Gherghiței intersecție cu Colentina se va crea o nouă mare problemă pentru că acolo nu au binevoit să vină cu o soluție preventivă.
Doamna Ghica - mai aglomerată decât e acum nu are cum să fie.
Din păcate Popasului/Erou Iancu Nicolae la o bandă pe sens e condamnat la o aglomerație și mai mare.

Cert e că vom vedea schimbări de trafic în zona de Nord. Una peste alta sunt convins că va ajuta


#85

Pai tocmai ca Popasului NU. Pentru ca apare legatura Colentina - Pipera prin Gherghitei - A3 ca alternativa la Popasului. Si nimeni in tranzit pe A3 (adica legatura centru Bucuresti spre Ploiesti) nu o sa iasa sau o sa intre pe Popasului. Doar invers, daca te afli pe Popasului si e groasa rau, acum va exista varianta de a iesi pe A3, fie spre centura, fie spre Pipera.

DECI SIGUR POPASULUI VA FI MAI LIBER.


#86

In plus, momentele in care apar fluxurile turistice spre munte / dinspre munte nu corespund momentelor de rush-hour pe zonele de birouri, cu o singura exceptie: VINERI DUPA AMIAZA / SEARA. Dar si atunci discutam de iesire. Adica vor iesi multi din Pipera spre A3 si se va dubla cu altii care vin din centru fie pe Petricani si intra si ei pe A3, fie pe Gherghitei si apoi A3. Dar A3 are capacitatea sa absoarba aceste fluxuri de trafic. Cu 3 benzi pe sens au loc. Groso modo Petricani poate umple o banda de autostrada, Fabrica de Glucoza + Petricani din nord inca o jumatate si Gherghitei jumatate. Total 2 benzi pline. Dar avem 3… Deci se mai pot adauga lejer ceva masini de la Popasului si de la Sos. de Centura (DNCB) si tot nu o sa apara vreun ambuteiaj pe A3. Nici macar vineri seara.

Iar pe intrare, cum spuneam, fluxul turistic (de duminica dupa-amiaza / seara) nu se suprapune cu vreun flux de intrare la lucru, care este dimineata.


#87

Ba da. Popasului / Emil Racoviță (nu Erou Iancu Nicolae). Sunt ferm convins.

Popasului/Emil Racoviță va atrage și el mult trafic. Vom vedea cu siguranță. Și așa se circulă îngreunat pe acolo, se va aglomera și mai mult și va ajunge să fie cam la fel de aglomerat ca Gherghiței și Doamna Ghica.

Cu albastru zona de birouri de pe Bd. Pipera (Voluntari) și cea din Șoseaua Pipera (București), care vor atrage traficul de pe A3 și vor trimite trafic spre A3.

Am încercuit și zona Fabrica de Gheață / Dimitrie Pompei deși nu va afecta această zonă Emil Racoviță / Popasului.

Aici nu am pus în calcul alt trafic generat de alte zone și folosit în tranzitare.


#88

Mãcar de s-ar reglementa cumva situatia parcãrilor si opririlor pe str.Gherghitei si tot ar fi ceva care ar mai facilita iesirea/intrarea din/în A3.
Problematicã va fi, se pare, nu iesirea din Bucuresti (ea decurge cumva natural, tot “pe dreapta”), ci intrarea în intersectia Fab.Glucoza/Petricani dinspre nodul A3, iar aici se vede c-ar fi fost loc de o bretea denivelatã ce ar da continuitate în mers celor ce intrã în oras.


#89

Este gresit sa se dea continuitate celor care intra. Atunci ei vor aglomera urmatorul punct de congestie, de ex. urmatorul semafor, creind o coada gigantica de masini acolo, in oras. Corect este ca stocarea masinilor in exces sa se faca pe autostrada. De aceea orice intrare in oras dinspre o autostrada sau un drum puternic circulat trebuie sa aibe un semafor de intrare SPECIAL gandit sa opreasca fluxul de masini, astfel incat sa nu fie depasita zona in care se intra.

Astfel pasajul de la Piata Presei, un pasaj pe directia de intrare, este una dintre cele mai mari greseli posibile. De altfel se vad urmarile. Se sta la o coada imensa acum pe Kisselef inainte de Arcul de Triumf. Anterior coada era mai in afara orasului, pe DN1 pana in Piata Presei. Si acolo era inca mai usor de controlat. Acum deja exista variante, unii raman pe “sus” prin intersectia de la Piata Presei si merg in alte directii, agomereaza si acolo. Daca se continua in felul asta se ajunge la blocarea totala a orasului. Faptul ca Sos. Kiseleff are atatea benzi si ca intersectia de la Arcul de Triumf e inca uriasa e doar un noroc. Daca acolo era un cartier de blocuri sau de birouri si nu spatii verzi pe ambele parti si ceva vile, atunci era jale.

In vestul Europei este tot mai folosit conceptul de semafoare de stocaj pe drumurile de intrare in orasele mari, pentru a permite accesul unui numar de vehicule, dar numai cat sa nu blocheze orasul.


#90

Cică există 18 oferte pentru PPP… hahahhaa

https://adevarul.ro/economie/investitii/dancila-spune-exista-18-oferte-autostradaploiesti-brasov-1_5c0cff6cdf52022f7546c169/index.html

și răspunsul kmkz :))


#91

Mai intai faptele si apoi mai discutam. Daca sunt 18 inseamna ca facem toata Romania numai autostrazi in PPP