A3 Brașov - Târgu Mureș - Cluj-Napoca

A3 Brașov - Târgu Mureș - Cluj-Napoca
0

#1

Detalii despre proiect :slight_smile:

Sectorul de autostradă Tîrgu Mureș – Ogra – Câmpia Turzii are 56 km, fiind împărțit în cinci loturi:

Tîrgu Mureş – Ungheni – (4,5 km) de autostradă şi un drum de legatură de 4,7 km – licitația a fost adjudecată, însă a fost contestată
Valoarea estimată fără TVA: 284, 9 milioane lei.
Ungheni – Ogra (10,1 km) – Asocierea Strabag – Straco Grup pentru 251 milioane de lei.
Ogra – Iernut km 0+000 – la km 3+600 – Geiger Transilvania – Wilhelm Geiger GmbH & Co.KG pentru 55,8 milioane lei.
Iernut – Cheţani, km 3+600 – km – km 21+500 – asocierea Astaldi SPA – Max Boegl România – Astalrom – Consitrans pentru 438 de milioane de lei.
Cheţani – Câmpia Turzii, km 21+500 – km 37+191 – Straco Grup – Specialist Consulting – Total Road pentru 280 de milioane de lei.

Se lucreaza sustinut pe 4 din cele 5 loturi.
Un articol foarte bine documentat si profesionist de la Zi-de-Zi. Neasteptat !


#2

din filmul de pe facebook-ul drdp brasov:


#3

Comunicat de presă

A fost desemnat câștigătorul pentru realizarea tronsonului de autostradă Târgu Mureș - Ungheni

16.11.2018

Astăzi, 16 Noiembrie 2018, CNAIR SA a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii " Realizarea Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Lotul 1: Târgu Mureș - Ungheni și Drum de legătura - relicitare ", în baza deciziilor de soluționare a contestațiilor emise de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor si de catre Curtea de Apel Bucuresti.

Prin urmare, CNAIR SA a desemnat câștigătorul contractului ca fiind Asocierea ITINERA SPA - RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL cu o valoare a propunerii financiare de 209.987.350,13 LEI fără TVA, echivalentul a 44,6 milioane Euro fără TVA.

Obiectul principal al contractului " Realizarea Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Lotul 1: Târgu Mureș - Ungheni și Drum de legătura - relicitare " îl reprezintă execuția lucrărilor pentru realizarea tronsonului de autostradă în regim de FIDIC ROSU: Lotul 1 – Târgu Mureș – Ungheni în lungime de 4,5 km și a unui drum de legătura în lungime de 4,7 km.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de18 luni. Menționăm că ofertantul declarat câștigator a ofertat o perioada de garanție a lucrărilor de 9 ani.

Procesul de semnare a contractului va putea fi inițiat doar după expirarea noii perioade de depunere a contestațiilor, adică 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii.

În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva noului rezultat al procedurii, CNAIR SA va trebui să aștepte și soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare a contractului.


#4

Se mai stie ceva de Suplacu de Barcau - Bors ?


#5

ok


A3 București - Ploiești - Brașov
#6

Porr nu lucreaza si nu a lucrat niciodata pe A3.

In plus aici suntem pe subiectul A3 intre Bucuresti si Ploiesti si presupun ca te referi la santierul A3 dintre Tg. Mures si Cluj…

PS. Discutia a fost mutata acum la locul corect.


#7

Se mai intampla ,sa gresim.


#8

Se pare că pe 11-12 se va da drumul la trafic pe A3 între Iernut și Ungheni


#9

Marți și miercuri comisia de recepție va lua la pas cele 3 loturi.


#10

Lotul Ungheni – Ogra al Autostrăzii Transilvania a fost recep ț ionat

Astăzi,11.12.2018, reprezentanții CNAIR au efectuat, în vederea recepției, o inspecție a lucrărilor sectorului de autostradă Ungheni – Ogra. Având în vedere faptul că lucrările efectuate corespund din punc de vedere tehnic și calitativ, reprezentanțți CNAIR au făcut recepția acestui sector.

Lotul de autostradă Ungheni – Ogra are o lungime de 10,105 km și o valoare a contractului de 251,349,460.28 lei fără TVA. Antreprenorul care a efectuat lucrările este Asocierea SC Strabag SRL - SC Straco Grup SRL.

De asemenea, mâine, 12.12.2018, reprezentanții CNAIR vor inspecta și lucrările de pe sectorul Ogra – Iernut. În cazul în care și aceste lucrări corespund din punct de vedere tehnic și calitativ, vor fi recepționate,

Astfel, în cazul repționării lucrărilor și pe lotul Ogra – Iernut, în lungime de 3,6 km, ambele sectoare de autostradă vor fi deschise circulației rutiere mâine, 12.12.2018.

Mâine, după efectuarea inpecției lucrărilor de pe lotul Ogra – Ienut, vom emite un nou comunicat pentru informarea opiniei publice despre situația lucrărilor de pe acest lot de autostradă.


#11

Da ,e bine. Parca mai traiesti , cand vezi ca mai sunt si vesti bune.
Bucata cu bucata se face tronsonul de A3. :wink:


#12

Deschiderea circulației este estimată undeva în jurul orei 15:00.


#13

Tot urmăesc Waze-ul după deschiderea traficului pe acești 10 km de autostradă…

pfoa… doar 2 minute câștig între Ungheni și Iernut, iar uneori zice că e mai rapid pe DN15. Așa cum anticipasem, acest lot nu prea ajută mult, asta și din cauza trecerii de CF.

și invers, nu e câștigul foarte mare… sau din contra, e mai rapid pe DN15 cu câteva minute

Dar să lăsăm Waze-ul să învețe mai întâi vitezele de deplasare și mai revenim peste 1-2 săptămâni la subiect să vedem într-adevăr câștigul sau pierderea :slight_smile:


#14

La 13 km de autostrada nu are ce catig sa fie, date fiind intrarile si iesirile, ambele cu drumuri de legatura (deci nu direct cum ar fi de ex. la Pecica sau la Orastie pe A1, unde A intersecteaza DN si acolo e nodul).

Pe directia spre Cluj avantajul este mai mic, pentru ca trebuie facut de 2 ori stanga, pe directia spre Tg. Mures teoretic si cred ca si practic e mai avantajos.

AVANTAJUL MAJOR este insa pentru cei care merg pe relatia Cucerdea - Tg. Mures, adica vin de pe DN14A, NU mai trebuie sa treaca calea ferata, fac stanga direct pe autostrada si ies pe langa aeroport Tg. Mures. Si evident la fel si invers. Cum pe DN14A erau si inainte ceva cozi la tren, rezulta ca sunt ceva vehicule in aceasta situatie.

Al doilea avantaj: prin faptul ca unele vehicule (mai ales camioane) o vor lua acum pe autostrada, DN15 paralel se degajeaza. Si devine mai usor de condus pe el, inclusiv pentru cineva care se grabeste si merge dupa Waze, si Waze zice sa ramana pe DN. Sau invers, pentru un sofer nerabdator (=bizon), e numai bine ca poate sa o ia pe autostrada, unde chiar si la viteza mare riscurile sunt scazute PENTRU ALTII (pentru el riscurile continua sa fie mari daca conduce exagerat de tare). Dar macar nu mai sunt sanse sa calce vreun pieton sau sa faca accident frontal la o depasire nesabuita, accidentele frontale fiind cele cu consecintele cele mai grave, si cele care prin parapetul median devin aproape imposibile.

In fine, orice localitate care este ocolita de autostrada inseamna plus calitatea vietii pentru cei din acea localitate.

Si de ce nu, acum daca apare undeva un accident sau o problema, exista varianta, ceea ce inseamna o mai mare siguranta de a agunge la timp. E ceva nasol pe DN, se poate folosi A si invers.

Din toate motivele enumerate mai sus (vreo 4) rezulta ca e bine ca s-a deschis, cel putin asta e parerea mea.


#15

Nimeni nu a zis altceva