A1 Sibiu - Pitești

A1 Sibiu - Pitești
0

#7

Inca nu vad sumele aproximative. S-au publicat ?
Foarte curios sunt cine o sa se bage la asa ceva ! 37km e imens, ai dreptate Paul.


#8

Hai că în final a apărut și pe SEAP (SICAP)… dar data publicării este de 20 Aprilie!!! :slight_smile: detaliu nesemnificativ…

  1. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu - Pitești: Secțiunea 1 Sibiu – Boița Lot 2(lungime 1 km, între Km 13+170 și Km 14+150); Secțiunea 2 Boița - Cornetu (lungime 30,35 km, între Km 14+150 și Km 44+500)

    Valoarea estimată: 4.179.507.370,00 RON fără TVA
    adică la puțin peste 1 miliar de euro cu tot cu TVA…

    Viteza de proiectare pentru cele 2 secțiuni este de 100-120 km/h

    Lucrări principale:
    - Structuri: 51 structuri cu o lungime totală de aproximativ 10.91 km
    - Tunele: 9 tunele cu o lungime de 4.95 km
    - Lucrări consolidare: aproximativ 14.000 ml lucrări de consolidare versanți/susținere corp autostradă

    Termene: Proiectare - 18 luni; Execuție: 59 luni

  2. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu - Pitești: Secțiunea 3 Cornetu - Tigveni km 44+500 - km 81+900

    Valoarea estimată: 4.759.706.250,00 RON fără TVA
    adică undeva la peste 1.2 miliarde de euro cu TVA

    Viteza de proiectare pentru cele 2 secțiuni este de 100-120 km/h
    Lucrări principale:
    - Structuri: 55 structuri cu o lungime totală de aproximativ 15.77 km
    - Tunele: 1 tunel cu o lungime de 1.70 km
    - Lucrări consolidare: aproximativ 5650 ml lucrĂri de consolidare versanți/ susținere corp autostradă

    Termene: Proiectare - 18 luni; Execuție: 59 luni

Deci doar pentru aceste 2 secțiuni vorbim deja de aproape 2.3 miliarde euro! depășind

Considerând termenele de proiectare și execuție, dacă totul merge UNS, putem vorbi într-un an de zile de desemnarea câștigătorului (2019), finalizarea proiectării undeva în (2021) și începerea lucrărilor… iar finalizarea lor undeva în 2026-2027!!! iarăși, dacă lucrurile merg UNSE! varianta pesimistă: 2030…

Următorul pas este publicarea în SEAP (SICAP) a anunțului de participare care are termen de 31.07.2018.

Interesant că se menționează: Este mandatorie fin Tunelurilor in 59luni.

Anunt de intentie: [PI1000035] - Proiectare si Executie Autostrada Sibiu - Pitesti: Sectiunea 1 Sibiu – Boita, Lot 2 Km 13+170 - Km 14+150, Sectiunea 2 Boita - Cornetu Km 14+150 - Km 44+500
https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/pi-notice/view/v2/100000624

Anunt de intentie: [PI1000036] - Proiectare si Executie Autostrada Sibiu - Pitesti: Sectiunea 3 Cornetu - Tigveni km 44+500 - km 81+900
https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/pi-notice/view/v2/100000621

Secțiunea 4 Țigveni - Curtea de Argeș nu a fost încă publicată în SEAP, documentația fiind respinsă deja de către ANAP.

Din păcate încă nu avem încă un câștigător pe capete Sibiu - Boița (13km și Pitești-Curtea de Argeș (30km).


#9

Traseul actualizat al autostrăzii (varianta comprimata)


#10

este vis si vis o sa ramana !
In configuratia actuala e doar un simulacru de licitatie, cu foarte putine noduri, cu o varianta de traseu din pix. Apropo, ce s-a mai intamplat cu variantele propuse acum un an ? In ce sertar s-au “arhivat”

Am cautat aseara metotologia de calcul pentru estimarea pretului licitatiei, ma jur ca dupa aproape 40 de minute m-am dat batut.

Anyway, hai sa zicem ca mergem mai departe, sunt foarte curios ce firme se inhama la asa ceva, adica 37 de km pentru un lot e mult, foarte mult.

PS : asa cum ziceam, SICAP e cam nefunctional ( pe surse din aparatul administrativ ), ANAP deja a facut cerere de revenire pentru o perioada la SEAP. Mai dureaza pana le vad urcate in SICAP, deci in niciun caz sa avem desemnarea castigatorului in 2019, poate in 2020.
Oricum ideea e ca poate o sa atragem ceva bani de la UE pe proiectare in acest exercitiu financiar, si nimic mai mult.


#11

Eu totuși îndrăznesc (cum sună acest cuvânt care pare a fi acaparat de politic) să cred că vom avea constructori desemnați pe toate secțiunile până la finele anului viitor. De aia am. Zis că 2026 cel mai optimist scenariu.

Dar da, lungimea secțiunilor foarte mari va descuraja micii constructori. Nu exclud să vedem și niște condiții oarecum aberante în acest sens în caietul de sarcini unde să pună condiții de participare să fi avut proiecte de minim 30 km gen.

Chiar și așa, îmi e teamă că unii constructori, precum UMB, cu toată mobilizarea lor de zilele acestea, raportându-se 700 muncitori, nu știu dacă se va încumeta la un astfel de proiect.

Așadar, vom avea parte de un Bechtel 2.0? :roll_eyes:

Analizând traseul nu pot să observ frica de a avea tuneluri mai lungi la altitudine mai joasă și, așa cum ai observat, destul de puține noduri rutiere și cred că vom ajunge să avem zeci de km de autostradă muzeu pentru că… Oh well.

Sunt surprins de lipsa oricăror informații referitoare la DN73C, o legătură super importantă între autostradă (Curtea de Argeș). Nimic încă, ce se planifică… Și să nu ne imaginăm că merge și așa. Drumul e un dezastru actualmente, cu multe alunecări de teren. Trebuie adus la cel puțin un 2+1 la deal, eventual traseu nou. Există și planul de a transforma DJ678A în Drum Național și de a-l moderniza, fiind un drum mai drept, mai ușor. Teoretic e o soluție mai optimă, aceasta din urmă, zic eu.


#12

PS Nu ar fi rău să se ocupe și de DJ703G între Văleni și Călimănești care ar scurta clar distanța până când tunelurile vor fi gata ca să poată fi folosite toate secțiunile.


#13

Dar stai, modernizarea DJ703G si DN73C inseamna planificare.

Vezi DN68A Ilia - Margina cum arata si sa iti imaginezi de 2 ori mai rau pentru DN73C si DJ703G. Cel putin acest DJ703G nu cred ca are nici fundatie, e doar un fost drum de pamant, semibetonat/asfaltat in perioada comunista.


#14

5 postări au fost comasate într-un subiect existent: A1 Lugoj-Deva


#15

#17

Ziarul financiar a făcut-o lată… răspândește, iar, titluri bomboase și nu verifică informația.

https://www.zf.ro/info/incepe-constructia-autostrazii-pe-care-o-asteptam-de-ceva-timp-se-fac-9-tunele-de-5-km-pe-cea-mai-frumoasa-autostrada-din-romania-17527318

Așadar, aceleași INTENȚII de anunțuri publicate pe 19 aprilie, au fost actualizate aseară și cineva a crezut că avem licitații… oricum, titlul nu are legătură cu textul știrii. Au devenit cam penibili cei de la ZF…


#18

se mai stie ceva de loturile 1 & 5 Sibiu - Pitesti. Tot se laudau cei de la MT cale da drumul…:thinking:


A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva
#19

Nu se mai intampla nimic pe Sibiu-Pitesti pana cand nu avem acordul de mediu (AM) pentru intreaga autostrada. Ordin de ministru si cerinta de la Bruxelles. Ca sa nu se repete povestea cu tunelurile pentru ursi de pe Lugoj-Deva, care nu au fost prinse in contract, dar apoi au fost cerute prin acordul de mediu si deci trebuie facute.

Asadar rabdare pana cand apare AM. Nu e tocmai cel mai simplu si din trecut stim ca dureaza. Exista sperante la MT ca ar putea fi gata anul asta, dar sincer nu cred. Probabil vara 2019.


#20

rabdare si tutun , :triumph:


#21

#22

Avem acordul de mediu dar nu s-a dorit construirea a mai mult de 2 ecoducte, ceea ce mi se pare prea putin pentru lungimea autostrazii.

Partea 1


#23

Avem acordul de mediu dar nu s-a dorit construirea a mai mult de 2 ecoducte, ceea ce mi se pare prea putin pentru lungimea autostrazii.

Partea 2


#24

Avem acordul de mediu dar nu s-a dorit construirea a mai mult de 2 ecoducte, ceea ce mi se pare prea putin pentru lungimea autostrazii.

Partea 3


#25

marin, dar pe acolo ,nu sunt in proiecte si tuneluri ? :roll_eyes:


#26

Autostrada Sibiu-Pitesti este practic o succesiune de tuneluri si viaducte, cel putin pe zona montana. Ceea ce este si de aspteptat dat fiind relieful. Astfel coridoarele animalelor nu sunt afectate sau daca sunt afectate, la mica distanta exista o zona in care se poate trece sub autostrada (A1 pe pod / viaduct) sau peste (A1 in tunel). Astfel nu pare a fi necesara existenta unor structuri speciale de trecere (ecoducte). Din ce am inteles, cele doua ecoducte aprobate in proiect de altfel nu au nici o legatura cu autostrada (nu trec peste autostrada) ci asigura doar continuitatea unor cai pentru animale PESTE CALEA FERATA EXISTENTA SI PESTE DRUMUL NATIONAL EXISTENT. Daca este asa, atunci nu avem de fapt nici un singur ecoduct si dupa cum pare logic nici nu e nevoie.

Daca totusi sunt necesare si alte ecoducte, fara probleme puteti posta aici locatia unde ar trebui sa vina, cu harta si explicatii, ca sa intelegem de ce chiar sunt necesare. Repet, la nivel groso-modo, din avion, la o autostrada montana in general nu prea are logica sa se faca ecoducte, pentru ca rolul lor este preluat automat de poduri / tunele.


#27

salut. intocmai, ca sunt tuneluri si viaducte si nu sunt putine. asa cred eu . voi ce ziceti ?