A1 Sibiu-Pitești

A1 Sibiu-Pitești
0.0 0

#1

Stadiul actual al tronsonului de autostradă A1 Sibiu-Pitești:

  • Secțiunea 1 (Sibiu-Boița), 2 loturi 14.15 km:
    • Secțiunea 1, Lot 1 (Șelimbăr până la Boița), 13.17km: licitat pentru PT&E, în curs de evaluare a 8 oferte. (8 martie 2018)
    • Secțiunea 1, Lot 2 (Sibiu - Boița), 0.98km (pe teritoriul jud. Sibiu): urmează a fi scos la licitație (INTENȚIE de a scoate la licitație în SICAP/SEAP. Anunț publicat pe 19 aprilie 2018)
  • Secțiunea 2 (Boița-Cornetu), 30.35km: urmează a fi scos la licitație (INTENȚIE de a scoate la licitație în SICAP/SEAP. Anunț publicat pe 19 aprilie 2018)
  • Secțiunea 3 (Cornetu - Tigveni), 37.40km: urmează a fi scos la licitație (INTENȚIE de a scoate la licitație în SICAP/SEAP. Anunț publicat pe 19 aprilie 2018)
  • Secțiunea 4 (Tigveni - Curtea de Argeș), 9.68km: documentație trimisă la ANAP
  • Secțiunea 5 (Curtea de Argeș - Pitești), 30.35km: licitat pentru PT&E, în curs de evaluare a 9 oferte (8 martie 2018)

— // ----


#2

Documentația pentru construcția secțiunii 4 a Autostrăzii Pitești-Sibiu a fost trimisă la ANAP

Documentația pentru Contractul destinat proiectarii și execuției secțiunii 4 a autostrăzii Pitești-Sibiu, a fost trimisă astăzi la ANAP pentru verificare și validare. După finalizarea acestei etape, Contractul pentru proiectare și execuție va putea fi postat pe SEAP, pentru ofertare.

Proiectarea acestei secțiuni ar urma să dureze 16 luni iar execuţia lucrărilor 44 de luni. Perioada de garanție pentru calitatea lucrărilor, stabilită prin documentație este de minim 60 de luni.

Secțiunea 4 a autostrăzii Pitești-Sibiu, este cuprinsă între localitățile Tigveni și Curtea de Argeș și are o lungime de 9,86 km, din care 1,35 km de tunel care vor fi construiți în zona de traversare a dealului Momaia

În acest moment se află în procedură de elaborare documentațiile pentru loturile 2 și 3 ale acestei autostrăzi.

Anul trecut au fost scoase la licitație contractele pentru proiectarea și execuția loturilor 1 și 5 ale autostrăzii Pitești-Sibiu, iar la ora actuală ofertele se află în faza de evaluare.

CNAIR S.A


#3

In sfarsit. Sa o vedem si in SEAP.

Si by the way, inca mai analizeaza ofertele de la 1 si 5 , parca pana prin Aprilie, nu ?
Adica in cel mai bun caz, cu contestatii minime, vedem echipele in teren pe la jumatea lui 2019.


#4

Nu știu ce să zic dacă până în aprilie e termenul de evaluare…

Au fost depuse 8 oferte pentru secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Pitești

27 Oct 2017

Astăzi s-a încheiat perioada în care puteau fi depuse oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 a autostrazii Sibiu - Pitești, cuprinsă între Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950).

Pentru aceasta secțiune, cu o valoare estimată, fară TVA de 1.834.035.567,66 RON, au fost depuse 8 oferte:

  1. Astaldi SpA

  2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd - Viaponte Rom SRL - Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA

  3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti SA

  4. Asocierea Itinera SpA - Retter Projectmanagement SRL

  5. Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA

  6. Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)

  7. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali

  8. Asocierea Trameco SA - Vahostav SK as - Construcții Erbașu SA - Vega '93 SRL - East Water Drillings SRL

Durata contractului este de 120 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Având în vedere noile prevederi legale în domeniul achizițiilor publice, valoarea propunerilor financiare este criptată în SEAP și poate fi accesată doar dupa finalizarea etapelor de evaluare a DUAE și a Propunerilor Tehnice.

Secțiunea 5 este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30.35 km, iar traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.

Informații suplimentare:

Pentru secțiunea 1 a autostrazii Sibiu-Pitești au fost depuse ieri 9 oferte:

  1. Astaldi SpA

  2. Construcții SA

  3. Asocierea SC Impresa Pizzarotti&C SpA - SC Pizzarotti SA

  4. Asocierea Itinera SpA - SC Retter Projectmanagement SRL

  5. Porr Construct SRL

  6. Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA

  7. Asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)

  8. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali

  9. Asocierea Trameco SA - Vahostav S.K. a.s. – Construcții Erbașu S.A. - East Water Drillings SRL

Valoarea estimată a primei secțiuni a autostrăzii Sibiu-Pitești, fără TVA este de 765.838.999,48 RON.

Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Lotul 1 aferent Secţiunii 1, cuprins între km 0+000 și km 13+170, va începe în zona localităţii Șelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii va traversa la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig - Marsa - Tălmaciu – Sadu, până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la Vest la Est.


#5

Termenul de evaluare a expirat pe 15 februarie. Au mai fost niște contestații…


#6

ATENȚIE CNAIR a publicat doar un ANUNȚ DE INTENȚIE

Secțiunile 2 și 3 vor fi scoase la licitație probabil la finele lui iulie sau mai încolo, în funcție de ceilalți factori.

Două observații:

  1. aceste loturi sunt considerabil lungi de 30 de km pentru secțiunea 2 și 37 de km pentru secțiunea 3. Da… 37 de km!!! E imens.
  2. Pe secțiunea 2 vom avea 9 tunele!!! (5 km în total).
  3. Pe secțiunea 3 vom avea doar UN TUNEL de 1.70km… dar în total 37 de km de autostradă realizați de același constructor… :frowning:

Sincer, aș fi preferat să văd licitații separate pentru tuneluri și secțiuni mai mici… de 10-15km maxim…

Comunicat de presă
Proiectarea și execuția a peste 68 de km din Autostrada Sibiu – Pitești, scoase la licitație
19.04.2018

Astăzi, 19 aprilie 2018, CNAIR SA a publicat în noul Sistem Electronic de Achiziții Publice (SICAP) două anunțuri de intenție privind demararea următoarelor proceduri de atribuire:

  1. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu - Pitesti: Secțiunea 1, Sibiu – Boița, Lot 2, km 13+170 - km 14+150 și Secțiunea 2, Boița – Cornetu, km 14+150 - km 44+500

Secțiunea 1, Sibiu – Boița, Lot 2 are o lungime de 0.98 km și se situează pe teritoriul județului Sibiu.

Secțiunea 2, Boița - Cornetu are o lungime 30.35 km și se situează pe teritoriul județelor Sibiu (km 14+150 – km 25+200) și Vâlcea (km 25+200 – km 44+500).

Principalele lucrări pe aceste secțiuni prevăd construirea a 9 tunele cu o lungime de 4.95 km, a 51 structuri cu o lungime totală de aproximativ 10.91 km, precum și consolidarea de versanti\ susținere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 14.000 ml.

  1. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu - Pitești: Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni, km 44+500 - km 81+900

Sectiunea 3, Cornetu – Tigveni, are o lungime de 37,40 km și se situează pe teritoriul pe teritoriul județelor Vâlcea (km 44+500 - km62+000) și Argeș (62+000– 81+900).

Principalele lucrări pe aceste secțiuni prevăd construirea unui tunel cu o lungime de 1.70 km, a 55 structuri cu o lungime totală de aproximativ 15.77 km, precum și consolidarea de versanți\ susținere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 5650 ml.

  							CNAIR S.A.

#7

Inca nu vad sumele aproximative. S-au publicat ?
Foarte curios sunt cine o sa se bage la asa ceva ! 37km e imens, ai dreptate Paul.


#8

Hai că în final a apărut și pe SEAP (SICAP)… dar data publicării este de 20 Aprilie!!! :slight_smile: detaliu nesemnificativ…

  1. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu - Pitești: Secțiunea 1 Sibiu – Boița Lot 2(lungime 1 km, între Km 13+170 și Km 14+150); Secțiunea 2 Boița - Cornetu (lungime 30,35 km, între Km 14+150 și Km 44+500)

    Valoarea estimată: 4.179.507.370,00 RON fără TVA
    adică la puțin peste 1 miliar de euro cu tot cu TVA…

    Viteza de proiectare pentru cele 2 secțiuni este de 100-120 km/h

    Lucrări principale:
    - Structuri: 51 structuri cu o lungime totală de aproximativ 10.91 km
    - Tunele: 9 tunele cu o lungime de 4.95 km
    - Lucrări consolidare: aproximativ 14.000 ml lucrări de consolidare versanți/susținere corp autostradă

    Termene: Proiectare - 18 luni; Execuție: 59 luni

  2. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu - Pitești: Secțiunea 3 Cornetu - Tigveni km 44+500 - km 81+900

    Valoarea estimată: 4.759.706.250,00 RON fără TVA
    adică undeva la peste 1.2 miliarde de euro cu TVA

    Viteza de proiectare pentru cele 2 secțiuni este de 100-120 km/h
    Lucrări principale:
    - Structuri: 55 structuri cu o lungime totală de aproximativ 15.77 km
    - Tunele: 1 tunel cu o lungime de 1.70 km
    - Lucrări consolidare: aproximativ 5650 ml lucrĂri de consolidare versanți/ susținere corp autostradă

    Termene: Proiectare - 18 luni; Execuție: 59 luni

Deci doar pentru aceste 2 secțiuni vorbim deja de aproape 2.3 miliarde euro! depășind

Considerând termenele de proiectare și execuție, dacă totul merge UNS, putem vorbi într-un an de zile de desemnarea câștigătorului (2019), finalizarea proiectării undeva în (2021) și începerea lucrărilor… iar finalizarea lor undeva în 2026-2027!!! iarăși, dacă lucrurile merg UNSE! varianta pesimistă: 2030…

Următorul pas este publicarea în SEAP (SICAP) a anunțului de participare care are termen de 31.07.2018.

Interesant că se menționează: Este mandatorie fin Tunelurilor in 59luni.

Anunt de intentie: [PI1000035] - Proiectare si Executie Autostrada Sibiu - Pitesti: Sectiunea 1 Sibiu – Boita, Lot 2 Km 13+170 - Km 14+150, Sectiunea 2 Boita - Cornetu Km 14+150 - Km 44+500
https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/pi-notice/view/v2/100000624

Anunt de intentie: [PI1000036] - Proiectare si Executie Autostrada Sibiu - Pitesti: Sectiunea 3 Cornetu - Tigveni km 44+500 - km 81+900
https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/pi-notice/view/v2/100000621

Secțiunea 4 Țigveni - Curtea de Argeș nu a fost încă publicată în SEAP, documentația fiind respinsă deja de către ANAP.

Din păcate încă nu avem încă un câștigător pe capete Sibiu - Boița (13km și Pitești-Curtea de Argeș (30km).


#9

Traseul actualizat al autostrăzii (varianta comprimata)


#10

este vis si vis o sa ramana !
In configuratia actuala e doar un simulacru de licitatie, cu foarte putine noduri, cu o varianta de traseu din pix. Apropo, ce s-a mai intamplat cu variantele propuse acum un an ? In ce sertar s-au “arhivat”

Am cautat aseara metotologia de calcul pentru estimarea pretului licitatiei, ma jur ca dupa aproape 40 de minute m-am dat batut.

Anyway, hai sa zicem ca mergem mai departe, sunt foarte curios ce firme se inhama la asa ceva, adica 37 de km pentru un lot e mult, foarte mult.

PS : asa cum ziceam, SICAP e cam nefunctional ( pe surse din aparatul administrativ ), ANAP deja a facut cerere de revenire pentru o perioada la SEAP. Mai dureaza pana le vad urcate in SICAP, deci in niciun caz sa avem desemnarea castigatorului in 2019, poate in 2020.
Oricum ideea e ca poate o sa atragem ceva bani de la UE pe proiectare in acest exercitiu financiar, si nimic mai mult.


#11

Eu totuși îndrăznesc (cum sună acest cuvânt care pare a fi acaparat de politic) să cred că vom avea constructori desemnați pe toate secțiunile până la finele anului viitor. De aia am. Zis că 2026 cel mai optimist scenariu.

Dar da, lungimea secțiunilor foarte mari va descuraja micii constructori. Nu exclud să vedem și niște condiții oarecum aberante în acest sens în caietul de sarcini unde să pună condiții de participare să fi avut proiecte de minim 30 km gen.

Chiar și așa, îmi e teamă că unii constructori, precum UMB, cu toată mobilizarea lor de zilele acestea, raportându-se 700 muncitori, nu știu dacă se va încumeta la un astfel de proiect.

Așadar, vom avea parte de un Bechtel 2.0? :roll_eyes:

Analizând traseul nu pot să observ frica de a avea tuneluri mai lungi la altitudine mai joasă și, așa cum ai observat, destul de puține noduri rutiere și cred că vom ajunge să avem zeci de km de autostradă muzeu pentru că… Oh well.

Sunt surprins de lipsa oricăror informații referitoare la DN73C, o legătură super importantă între autostradă (Curtea de Argeș). Nimic încă, ce se planifică… Și să nu ne imaginăm că merge și așa. Drumul e un dezastru actualmente, cu multe alunecări de teren. Trebuie adus la cel puțin un 2+1 la deal, eventual traseu nou. Există și planul de a transforma DJ678A în Drum Național și de a-l moderniza, fiind un drum mai drept, mai ușor. Teoretic e o soluție mai optimă, aceasta din urmă, zic eu.


#12

PS Nu ar fi rău să se ocupe și de DJ703G între Văleni și Călimănești care ar scurta clar distanța până când tunelurile vor fi gata ca să poată fi folosite toate secțiunile.


#13

Dar stai, modernizarea DJ703G si DN73C inseamna planificare.

Vezi DN68A Ilia - Margina cum arata si sa iti imaginezi de 2 ori mai rau pentru DN73C si DJ703G. Cel putin acest DJ703G nu cred ca are nici fundatie, e doar un fost drum de pamant, semibetonat/asfaltat in perioada comunista.


#14

5 postări au fost comasate într-un subiect existent: A1 Lugoj-Deva