A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva

A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva
0

azi e luni . :grinning:

iese ceva ? :rofl:

Cu lotul 3 sunt probleme de planeitate (nu e ceva nou, se știa)… deci recepția nu se realizează.

Cu lotul 4 se pare că totul e ok. Problema e descărcarea la nodul Ilia unde bretelele aparțin de lot 3. Se încearcă recepția lor, separat, cel puțin…

Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, începerea recepţiei Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a fost refuzată. Acesta a declarat, pentru adevarul.ro, că nu au fost îndeplinite condiţiile de calitate a lucrărilor.

„S-a refuzat începerea recepţiei pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Pe lângă neconformităţi la covorul asfaltic au apărut nişte ravenări spre taluze, nişte fisuri. Sunt probleme de calitate, iar consultantul a recomandat să nu se înceapă recepţia. În această situaţie, constructorii trebuie să corecteze neconformităţile. Orium, sunt oarecum într-o situaţie fericită că nu a fost începută recepţia. Altfel puteam începe recepţia şi să o suspendăm. Atunci ar fi avut 90 de zile la dispoziţie să remedieze lucrările, iar în caz contrar le era reziliat contractul şi pierdeau garanţia de bună execuţie şi primeau şi certificat negativ”, a precizat, pentru adevarul.ro, Alin Şerbănescu.

De pe lotul 3. Imaginile ©CNAIR

PS: Cuc efectuează o vizită „oficială” la ora 14:00… poate iar o să facă show rupând contractul în fața camerelor.

Pai nu asa trebuie sa arate versantul? Pe acolo se scurge apa :smile:

Canale de scurgere naturale Mihai… :slight_smile:

aici li s-au terminat vopseaua…

nui problema mergem si dam cu bidineaua cu var . :rofl:

" la omul sarac, nici boi nu trag " .

:triumph:

Câteva poze preluate de la Rufius de pe Facebook:

doar câteva din pozele peste 120 de poze făcute de Rufius care evidențiază diversele probleme de pe LD3. Poze făcute ieri.

:triumph:

Tot de pe LD3… unde se vede pixelul albastru!

Contactul pe lot3 tocmai a fost reziliat.

Asociația Construim România a urmărit îndeaproape evoluția din jurul lotului 3 al autostrăzii A1, secțiunea Lugoj-Deva. Pe această cale ne arătăm susținerea față de surprinzătoarea determinare a CNAIR, care, în sfârșit, acționează corect și refuză recepția unui lot de autostrada pe motiv de proastă calitate a execuției. Considerăm că decizia de reziliere a contractului este justificată în acest caz și sperăm că este un prim pas în trecerea la construcția unor autostrăzi conforme, așa cum România merită și are mare nevoie.

În același timp, nu înțelegem insistența cu care Ministrul Cuc a impus celor două companii (CNAIR și COMSA) termenul de 12 august în vederea recepției în condițiile în care problemele de pe acest lot de autostradă erau foarte bine cunoscute de către dânsul.

Calitatea de construcție a autostrăzilor din România este între proastă și extrem de proastă. Practic, din întreaga rețea de 828 km, doar puțin peste 60 km sunt construiți la o calitate acceptabilă pentru o autostradă europeană.

Construcția proastă a terasamentelor și rambleelor a devenit normă în România. Aproape că nu există tronson de autostradă care să nu prezinte denivelări în carosabil ori acces pe poduri sau viaducte fără „scară” la intrarea pe pod. Proasta calitate este atât de generalizată încât a ajuns sa fie considerată normală. Nu, nu este normală.

Niciuna dintre problemele de calitate vizibile ale lotului 3 Lugoj-Deva, atent documentate de membrii ai comunității, nu sunt minore. Toate sunt probleme de calitate pentru care în occident, acolo de unde provin mare parte din constructori, lucrările ar fi închise pe termen nedefinit până la reconstrucția totală și conformă pe cheltuiala constructorului. Pentru că altfel, la vitezele de circulație specifice autostrăzii, fiecare defect reprezentă un pericol care poate duce la accidente. Ori pe autostrăzi este foarte ușor ca o simplă tamponare să escaladeze rapid la zeci de vehicule implicate și să rezulte în răniți grav și morți.

Este un lucru pe care autoritățile occidentale îl iau extrem de serios atunci când vine vorba de infrastructură. Și, de aceea, de exemplu COMSA, nu și-ar permite niciodată sa comită în țara ei de origine (Spania) bătaia de joc pe care a comis-o în România la construcția autostrăzii Lugoj – Deva Lot 3, tronson pe care nimic nu e sigur, de la versanții care curg, la terasamentul care conține mâl și vegetație putrezită.

Deși susținem CNAIR în demersul de a refuza recepția tronsonului de autostradă Lugoj – Deva Lot 3, criticăm în același timp dubla măsura de a recepționa Lugoj – Deva Lot 4, care așa cum am arătat încă de acum doi ani (https://www.construim-romania.ro/2017/07/30/un-nou-aciliu-la-bretea-muresana/ ) are probleme grave structurale și a fost construit cu soluții inadecvate, ceea ce va duce rapid la tasări în exploatare ale terasamentului absurd de înalt, pe lângă riscul prăbușirii versantului de la Bretea Mureșană peste autostrada A1…

Problemele grave de calitate a construcției de pe Loturile Lugoj – Deva Lot 3 și Lot 4 nu fac decât să se adauge șirului din ce in ce mai lung de puncte in care A1 este amenințată să se surpe sau să fie îngropată de versanți.

Este timpul ca România să nu mai accepte autostrăzi de mâna a doua!

Așa cum se poate observa, din pozele atașate, există numeroase probleme cu Lotul 3, probleme cunoscute de mai mult timp, unele încă din fazele incipiente ale construcției când efectiv terasamentul o lua la vale, dar care nu au fost remediate sau au fost prost adresate de către constructor, precum: scurgeri de apă prost sau incomplet realizate, terasament afectat de scurgerile de apă, apă care izvorăște din terasamentul autostrăzii, porțiuni cu „valuri” și alte probleme.

Astfel, solicităm pe această cale CNAIR să facă publice rapoartele cu neconformitățile de pe Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, precum și Anexa de la momentul recepției Lotului 4 ale aceleași autostrăzi.

Câteva poze cu crăpătura apărută pe LD3:

„15 metri lungime şi un centimetru lărgire, avea ieri. Ne aşteptăm să evolueze. Este la kilometru 57+ 100. În 2017, când li s-a prăbuşit terasamentul, era la 57+300, deci în aceeaşi zonă. Fisura porneşte din asfalt şi continuă până jos în drumul tehnologic. (…) E o problemă de terasament. Este clar că în situaţia asta, până la remedierea problemei, nu se poate deschide circulaţia şi nicidecum nu o să se remedieze problema până la sfârşitul lunii septembrie. Clar că trebuie o expertiză profundă, astea sunt probleme structurale şi în funcţie de ce se găseşte acolo să se intre să se corecteze şi să se pună în siguranţă autostrada. Garanţia am executat-o (…). Nu le mai dăm înapoi. Nu le mai dăm nimic. Banii aceia îi folosim la reparaţia lotului. Banii aceia şi alţii pe care-i vom percepe din penalizări, din întârziere, din alte chestii”, a transmis CNAIR, potrivit Agerpres.

și semne ale prezenței apei în terasament:

Iar aici vegetatia care creste in debleu, la baza terasamentului. Daca te uiti atent, este papura. Asta imseamna ca e apa in terasament, ca papura creste doar im zone cu umezeala ridicata.

Câteva informații proaspete și complete despre deschiderea traficului pe Lotul 3, precum și a noilor probleme identificate în urma expertizei (încă în derulare) de către IPTANA SA.

Pe scurt:

  • limitare la 90 km/h pe tot tronsonul
  • limitare la 60 km/h la anumite poduri și podețe, în special la cele de peste râul Mureș
  • limitare la 50 km/h pe tot tronsonul când plouă (și alte fenomene meteo: ninsoare)
  • limitare de tonaj la 7.5 tone.

Motivul pentru limitarea de viteză:

  • pe de o parte din cauza rugozității căii de rulare - se speră ca aderența să crească „natural” prin uzură
  • limitare de 60 km/h în zona podurilor pentru a reduce vibrațiile

Cel puțin, la podul peste râul Mureș, sunt niște probleme grave:

  • unele aparate de reazem sunt fie deplasate sau rotite, iar unele sparte crăpate
  • urmează ca în următoarele 2 săptămâni cei de la Freirom să ridice tablierele pentru a repoziționa și a înlocui aceste aparate de reazem
  • mai mult, există dubii referitor la dimensionarea corectă a acestor aparate de reazem… când vor fi ridicate tablierele, vor fi inspectate atent și se va constata dacă acestea sunt corespunzător dimensionate
    image

După înlocuirea acestor aparate de reazem se dorește deschiderea traficului și se va monitoriza întreg lotul, în locurile sensibile. Se vor folosi și de acele radare mobile achiziționate de CESTRIN.

Până atunci trebuie să se facă recepția nodului (bretelei) de la Holdea unde cei de la COMSA mai au de conectat la rețeaua publică de iluminat (în trecut ei aduseseră niște generatoare de curent… no comment :rofl: ).

Crăpătura din dreptul bretelei de la Holdea înțeleg că aceasta s-a amplificat.

La finalizarea expertizei de către IPTANA SA se vor identifica lucrările necesare de reparație și consolidare, cu tot cu necesar de materiale etc… e valabil și pentru zonele cu potențial de alunecare/tasare, precum cea din zona bretelei de la Ilia.

Pentru o înțelegere mai bună a celorlalte probleme de pe Lotul 3, precum și a istoriei acestuia, atașez raportul sumar prezentat în cadrul Comsiei de Transport din data de 13 septembrie 2019, unde reprezentanții CNAIR au venit să dea explicații referitor la ne-recepția Lotului 3.

PDF la o calitate mai mică:
informare CNAIR LD3 2019 septembrie (2).pdf (3.2 MB)

PDF la o calitate mare (40 MB)

CNAIR S.A. a solicitat Expertului Tehnic Independent să realizeze și să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigațiilor în teren și măsurile de conservare și punere în siguranță a lucrărilor pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361.

Prestatorului expertizei, IPTANA S.A., i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate și executate, la nivel de performanță, cu indicarea posibilității deschiderii traficului.

În această fază, concluziile preliminare sunt:

Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.

În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:

Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone;
viteza maxima de 90 km/h;
viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi tprențiale;
viteză maxima de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 - km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.
Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii.

Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.

Avand în vedere stadiul lucrărilor sunt obligatorii inspecții săptămânale ale tuturor construcțiilor și instalațiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor și remedierilor conform soluțiilor stabilite în expertiză.

“Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada sa poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat Sorin Scarlat, Directorul General al CNAIR S.A.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presă-704

Informații privind stadiului nodului Holdea din cadrul Contractului de lucrări ”Autostrada Lugoj – Deva Lot 3, km 56+220 – km 77+361 – Execuție lucrări bretea ieșire – Descărcare Holdea și montare panouri fonoabsorbante”

În data de 28.10.2019, a avut loc Inspecția Preliminară a Lucrărilor în vederea efectuării Recepției la Terminare.
Ca urmare a acestui demers, s-a constatat necesitatea realizării lucrărilor de curățenie generală a amplasamentului, precum și necesitatea completării deocumentației care alcătuiește Cartea Tehnică a construcției.
Pentru finalizarea celor mentionate mai sus, Antreprenorul a primit un termen de 14 zile calendaristice.
Ulterior adoptării măsurilor stabilite în cadrul Inspecției Preliminare a Lucrărilor precizate, precum și în acord cu solicitarea Antreprenorului, va fi realizată Recepția Lucrărilor la Terminare, în cadrul căreia se va decide dacă obiectivul amintit corespunde exigențelor tehnice prevăzute în proiect, respectiv dacă poate fi deschis traficului rutier.

În vederea unei informări transparente a opiniei publice precizăm următoarele:
In data de 24 iulie 2019 Antreprenorul a solicitat Recepția Lucrarilor la Terminare conform prevederilor contractuale și HG 845/2018 înștiintand Beneficiarul si Inginerul/Consultantul (DRDP Timisoara) că Lucrarile vor fi finalizate și pregatite de recepție la data de 12.08.2019.
Inginerul a transmis în data de 08.08.2019, faptul că Recepția la terminarea lucrărilor nu îndeplinește prevederile Sub-clauzei 10.1 din cadrul Contractului, respectiv HG 845/2018, la data comunicată de către Antreprenor.
Antreprenorul a reconfirmat în data de 08.08.2019 instiintarea sa potrivit căreia lucrările vor fi finalizate conform Contractului și pregătite de recepție la data de 12.08.2019.
În data de 09.08.2019, Inginerul a întocmit Referatul Inginerului, în conformitate cu prevederile HG 845/2018, prin care a notificat părtile că lucrările aferente contractului ”Autostrada Lugoj – Deva Lot 3, km 56+220 – km 77+361 – Executie lucrari bretea iesire – Descarcare Holdea si montare panouri fonoabsorbante”nu sunt finalizate, în consecință nu poate fi încheiată Recepția la Terminarea Lucrărilor, conform HG 845/2018, întrucât nu sunt întrunite condițiile privind siguranța circulației.
În data de 13.08.2019, C.N.A.I.R. S.A. a întrunit Comisia de Recepție, constatând ca în conformitate cu Art. 8 alin (3) din cadrul HG 845/2018, că nu sunt întrunite condițiile pentru efectuarea Recepției la Terminarea Lucrărilor.
În data de 03.10.2019, Antreprenorul a comunicat faptul că lucrările privind siguranța circulației au fost remediate.Totodată, Antreprenorul a solicitat Beneficarului efectuarea Recepției la Terminarea Lucrărilor.
Astfel, în data de 28.10.2019, a avut loc Inspecția Preliminară a Lucrarilor în vederea efectuării Recepției la Terminare, în care s-a constatat necesitatea realizării lucrarilor de curatenie generala a amplasamentului si completarea documentației care alcătuiește Cartea Tehnică a Construcției.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/informații-privind-stadiului-nodului-holdea-din