A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva

A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva
0

CNAIR scoate la licitație construcția tunelurilor pentru urși de pe autostrada Lugoj – Deva

Azi, 28 iunie 2019, CNAIR a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziții publice, SICAP, anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului “Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Secțiunea E și finalizare Sectiunea D”.

28 iun, 2019 | ECONOMICA.net

Si hotnews:

sa speram ca se misca ceva . :hugs:

***Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 1,36 miliarde de lei şi 1,56 miliarde de lei, fără TVA, iar durata acestuia va fi de

> 108 luni (9 ani)

, conform anunţului din SICAP.***.
Bai fratilor suntem nebuni - 9 ani ???.
A inebunit " ursul ".
:rofl::triumph:

^^
Durata contractului: “108 luni si cuprinde: 14 luni perioada de proiectare, 34 luni perioada de executie si 60 luni perioada de garantie a lucrarilor”

Fonduri: POIM
Termen depunere oferte: 28.08.2019

Asadar din cele 108 luni, 60 de luni sunt perioada de garantie … hai sa fim un pic mai atenti !

1 Like

Asta înseamnă 4 ani… sincer să fiu sunt puțin sceptic că vor reuși în 34 de luni să termine lucrările.

Si eu sunt sceptic. Dar fiind proiectare si executie, intre proiectare si executie sunt mai multe activitati care sunt in sarcina statului. Dat fiind ca o sa se miste … ca la stat, orice intarziere a unei exproprieri sau aviz de despadurire sau autorizatie de constructie, va da dreptul constructorului la prelungire.

Practic constructorul are 34 de luni dupa ce ABSOLUT ORICE OBSTACOL BIROCRATIC este eliminat. Din experienta de pana acum obstacolele birocratice au impins proiectele fidic galben (proiectare si executie) cu 2-4 ani in spate - de ex. la dealul cu lilieci au fost 4 ani. Dupa cum se si vede, restul tronsonului e de mult gata. Asa va fi si aici. Vor gasi cu siguranta motive legale de a prelungi durata de executie cu 2-3-4 ani. Asa ca nu trebuie sa se chinuie prea tare cu o mobilizare senzationala.

Deci realist vor fi 14 luni proiectare, 36 luni avizare + exproprieri + utilitati + autorizatie de constructie, 34 luni finalizare lucrari. Asta evident dupa semnarea contractului. Pana la semnare putem presupune vreo 2 ani. Deci in total vreo 9 ani de azi inainte. Din care de lucrat se va lucra efectiv cam 6 ani, la inceput numai ici-colo unde e posibil si treptat, pe masura ce vin AC-urile, pe tot mai multe zone. Probabil zona fara tuneluri, unde EXISTA proiectul tehnic Salini deja aprobat si care face parte din contract, pe zona fara tuneluri probabil vor fi gata mult mai devreme. Iar pe tuneluri, unde nu exista nici un fel de proiect si nici macar foraje geo la adancimea tunelurilor, … mai vedem. Dar realist, in total, cum am zis, 9-10 ani de azi inainte, daca nu cumva se anuleaza licitatia, de ex. pentru ca nu se prezinta nimeni.

Multumesc. Asa mai merge…scuze

Se poate sa fie selectat " Salini " ?-mai ales ca au si ceva proiecte ?

Da. Se poate. Acum se numesc “Salini Impregilo” si sunt in curs sa-i absoara si pe cei de la Astaldi.

“Pentru atribuirea acestui contract, CNAIR a optat pentru utilizarea procedurii de licitație restrânsă, procedura ce va fi derulată în două etape.”.
Deci se poate sa fie atribuit acestei firme - atunci ar putea demara mai repede , mai ales ca ei au fost pe acel lot . Nu ?
Tks.

Mai repede nu, dar apare un contact real in faza 2 intre firmele alese si reprezentatii statului. Se numeste negociere. Negocierea spagii.

In sistemul de licitatie clasica nu exista contact uman intre firme si functionarii publici, totul trebuie derulat in cadrul procedurii de licitatie, iar dupa depunerea ofertelor nimic nu se mai poate schimba in ele. Toate firmele depun in aceeasi zi in plicuri inchise, deci functionarii de stat nu pot dezvalui unei firme ce a ofertat alta, ca nu stie.

In schimb la licitatia restransa, exista o etapa a doua, in care se discuta cu firmele, ca sa se vada care e mai buna. Orice contact intre un reprezentat de firma si un functionar de stat este susceptibil de coruptie. Totusi procedura este acceptata de UE si in unele situatii are logica, aici nu prea, dar in fine…

Multumesc

:rofl::rofl::rofl:

Da doamne.
Maine e 9

Confirm că nu e mâine… Notificarea pentru inspecția de recepție e stabilită pentru data de 12 august… adică luni.

Dacă totul decurge așa cum trebuie, e foarte posibil ca tot luni să se dea drumul la trafic, asta dacă nu există alte impedimente (gen Poliția să nu-și dea acordul sau eu știu să fie o problemă în acte, ceea ce nu cred că o să se întâmple așa cum s-a întâmplat cu cei de la Aktor când au dat drumul la intrarea în București)…

salut.
asteptam dupa lotul 4 ?

:hugs:

azi e luni . :grinning:

iese ceva ? :rofl: