A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva

A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva
0

Propunere drum de legatura A1-A1 pe zona lipsa Holdea-Margina, care sa puna in valoare si cei 4 km de A1 deja facuti dincolo de nodul Margina:

Modul in care DC100 poate fi indreptat, pentru a raspunde cerintelor unui trafic la nivel de DN important:

Costuri totale ca. 20-30 milioane euro pentru 10,5 km de drum 1+1 nou.

Avantajele propunerii:
- nu se lucrează pe drumul actual, nu este afectat traficul (dupa parerea mea orice interventie la drumul actual CU inchiderea unei benzi ar fi criminala dupa deschiderea Lugoj-Deva lot 3 si lot 4, si inca o data mai grav dupa deschiderea Sebes-Turda loturile 1 si 2 - atunci de ex. un drum Tg. Mures - Budapesta va fi mai convenabil folosind A1)

  • drumul nou are numai 10,5 km, față de ca. 15km pe actualul DN68a care ar trebui reabilitati
  • drumul nou nu trece prin localitate, cu exceptia unei zone minuscule, de 350m, la marginea localitatii Costeiu de Sus
  • drumul nou este aproape DREPT pe 7 km, pe zona actualului drum comunal 100
  • podul peste CF va fi unul “natural”, drumul si terenul avand dreapta stanga podului cota 280, iar calea ferata este aprox. la 270; se elimina asfel trecerea la nivel cu CF, actualmete in Margina
  • pentru a reabilita DN68a FARA A INCHIDE CATE O BANDA, costurile ar fi chiar mai mari. Se vede de altfel ca la 40 mil RON, deci 10 mil euro, nu a vrut nimeni sa se bage la o mini-reabilitare (reciclare in situ), probabil trebuie mers spre 20 mil. euro, cost care deja este plauzibil pentru drumul nou. Iar la un drum nou, fara trafic, firmele vor dori sa lucreze.
  • reciclarea in situ propusa pentru DN68A probabil nu va rezista mai mult de 2-3 ani, cu certitudine doar refacerea completa a fundatiei poate face drumul sa reziste. Ori pentru asta costurile probabil sar peste cele ale unui drum nou, iar impactul asupra traficului este de neimaginat.
  • panta maxima pe noul drum propus este de 6,5-7%, pe actualul traseu avem in jur de 9% la Cosevita, plus serpentine. Pe noul traseu nu vor exista curbe care sa duca la reducerea vitezei sub 80km/h.
  • se pun in valoare si se folosesc 4 km de autostrada in plus
  • timpul de mers intre Holdea si nod Margina poate fi redus de la ca. 20 min pe DN68a in conditii de trafic mediu la ca. 9-10 minute pe noua varianta. Pe varianta veche timpul poate creste datorita trecerii la nivel cu CF.
  • dupa darea in folosinta a noii variante se poate intra pe o reabilitare completa a DN68A, astfel ca la final sa existe 2 variante disponibile, mai ales daca exista accidente care sa blocheze una din variante.

Este EXACT solutia aplicata in Franta la drumul de legatura cu tunelul pe sub Mont Blanc, drum incadrat ca autostrada/drum expres (A40/N205), dar care in fapt este o utilizare ca sensuri separate a drumului vechi pe deoparte cu un half profile de autostrada nou pe de alta parte. Si asta pe o lungime de ~10km.

De remarcat circulatia atipica “pe stanga” pe acest sector de aici.

Salutare, se ia in calcul acest drum,sau ramane pe hartie.
Daca se stia de el de ce nu lau facut pana acum ,cand dai drumul la loturile 3 si 4 sa ai construit acest drum.
Cam in cat timp se poate face acest drum ?
Multumesc

Salutare,

Ideea este grozava, dar ar trebui promovata intens (desi e greu de crezut ca avem autoritati interesate sa rezolve aceasta problema).

Nu sunt complicate ? Atunci de ce nu se construesc ? Sunt sigur ca sunt firme ce au construit asemenea tuneluri - sau poate si mai complicate.

Ideea este pusa deocamdata aici si pe pum pentru a fi dezbatuta si o sa caut apoi toate caile ca sa o promovez intens. O sa concep un articol de presa, pe care-l voi publica pe contributors si oriunde mai e posibil. Poate reusim sa-l dam si la CNAIR.

Mihai, super comparatia cu Mont Blanc, este un argument senzational.

Multumesc. Sper sa facem ceva - de fapt tu stii mai multe .
inca o data multumesc

Dar chestia asta este si la Macedoneni cand mergi spre Grecia. Tot la fel doua benzi pe o parte si altele doua pe alta parte:smile:

CNAIR scoate la licitație construcția tunelurilor pentru urși de pe autostrada Lugoj – Deva

Azi, 28 iunie 2019, CNAIR a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziții publice, SICAP, anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului “Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Secțiunea E și finalizare Sectiunea D”.

28 iun, 2019 | ECONOMICA.net

Si hotnews:

sa speram ca se misca ceva . :hugs:

***Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 1,36 miliarde de lei şi 1,56 miliarde de lei, fără TVA, iar durata acestuia va fi de

> 108 luni (9 ani)

, conform anunţului din SICAP.***.
Bai fratilor suntem nebuni - 9 ani ???.
A inebunit " ursul ".
:rofl::triumph:

^^
Durata contractului: “108 luni si cuprinde: 14 luni perioada de proiectare, 34 luni perioada de executie si 60 luni perioada de garantie a lucrarilor”

Fonduri: POIM
Termen depunere oferte: 28.08.2019

Asadar din cele 108 luni, 60 de luni sunt perioada de garantie … hai sa fim un pic mai atenti !

1 Like

Asta înseamnă 4 ani… sincer să fiu sunt puțin sceptic că vor reuși în 34 de luni să termine lucrările.

Si eu sunt sceptic. Dar fiind proiectare si executie, intre proiectare si executie sunt mai multe activitati care sunt in sarcina statului. Dat fiind ca o sa se miste … ca la stat, orice intarziere a unei exproprieri sau aviz de despadurire sau autorizatie de constructie, va da dreptul constructorului la prelungire.

Practic constructorul are 34 de luni dupa ce ABSOLUT ORICE OBSTACOL BIROCRATIC este eliminat. Din experienta de pana acum obstacolele birocratice au impins proiectele fidic galben (proiectare si executie) cu 2-4 ani in spate - de ex. la dealul cu lilieci au fost 4 ani. Dupa cum se si vede, restul tronsonului e de mult gata. Asa va fi si aici. Vor gasi cu siguranta motive legale de a prelungi durata de executie cu 2-3-4 ani. Asa ca nu trebuie sa se chinuie prea tare cu o mobilizare senzationala.

Deci realist vor fi 14 luni proiectare, 36 luni avizare + exproprieri + utilitati + autorizatie de constructie, 34 luni finalizare lucrari. Asta evident dupa semnarea contractului. Pana la semnare putem presupune vreo 2 ani. Deci in total vreo 9 ani de azi inainte. Din care de lucrat se va lucra efectiv cam 6 ani, la inceput numai ici-colo unde e posibil si treptat, pe masura ce vin AC-urile, pe tot mai multe zone. Probabil zona fara tuneluri, unde EXISTA proiectul tehnic Salini deja aprobat si care face parte din contract, pe zona fara tuneluri probabil vor fi gata mult mai devreme. Iar pe tuneluri, unde nu exista nici un fel de proiect si nici macar foraje geo la adancimea tunelurilor, … mai vedem. Dar realist, in total, cum am zis, 9-10 ani de azi inainte, daca nu cumva se anuleaza licitatia, de ex. pentru ca nu se prezinta nimeni.

Multumesc. Asa mai merge…scuze

Se poate sa fie selectat " Salini " ?-mai ales ca au si ceva proiecte ?

Da. Se poate. Acum se numesc “Salini Impregilo” si sunt in curs sa-i absoara si pe cei de la Astaldi.

“Pentru atribuirea acestui contract, CNAIR a optat pentru utilizarea procedurii de licitație restrânsă, procedura ce va fi derulată în două etape.”.
Deci se poate sa fie atribuit acestei firme - atunci ar putea demara mai repede , mai ales ca ei au fost pe acel lot . Nu ?
Tks.