A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva

A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva
0

Daca te referi strict la dealul Soimus, autorizatia de constructie a venit abia in toamna 2017, dar nu si pentru pestera cu lilieci, unde a venit, daca tin bine minte, abia in primavara 2018 (pe ca. 300 m). Asa ca in toamna-iarna 2017 au putut lucra numai la capete, la cele 2 viaducte.

Numai asa ca idee, iata ce hotarare de guvern avem noi in 07.03.2018: http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-pe-agenda-sedintei-guvernului-romaniei-din-7-martie-2018
A se vedea la cap. II, pct. 3: “GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care facparte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Autostrada Lugoj-Deva”, aflate pe raza localităţiiȘoimuș, din județul Hunedoara”
E vorba de acea casa mica din dealul Soimus, pe care au putut sa o darame abia undeva in mai 2018.

Una peste alta, UMB are acum doar 1 an de cand a putut intra 100% pe deal, fara nici un impediment. O firma smechera putea sa se apuce de treaba strict atunci cand avea predat intreg amplasamentul, lucrul pe sarite inseamna costuri in plus.

In conditiile in care termenul contractual este de 2 ani, daca ar vrea s-o faca pe nebunii, ar putea sa ceara prelungire pana in mai 2020, adica 2 ani dupa ce nu a mai existat nici o piedica in nici un punct.

Salutare tuturor.:smile:

:raising_hand_man:

Salutare.
Imi pare bine ca totus mai sunteti si pe acest forum.
In viitorul apropiat se da in folosinta lotul 3 & 4 , e bine decat deloc.
Dar totusi nu se aude nimic de acele tuneluri .

  1. Chiar e asa de complicat sa dai in constructie acele tuneluri ?
  2. De ce nu s-au inteles cu constructorul de pe lotul 2 care aveau proiectul facut ?
  3. Se laudau ca se da in licitatie portiunea de la Marginea pana la primul tunel ? - si aici pauza.
    Orice om are un optimism in el - dar aici "CNAIR " rupe gura targului.

O zi buna . :thinking:

Daca aceste tuneluri sunt complicate …atunci ce facem pe valea Oltului ? :thinking:

Tunelurile nu sunt deloc complicate, doar situatia juridica si birocratica e complicata. De tunele nu s-a apucat inca nimeni, asa ca de fapt nu stim cat sunt de complicate.

Propunere drum de legatura A1-A1 pe zona lipsa Holdea-Margina, care sa puna in valoare si cei 4 km de A1 deja facuti dincolo de nodul Margina:

Modul in care DC100 poate fi indreptat, pentru a raspunde cerintelor unui trafic la nivel de DN important:

Costuri totale ca. 20-30 milioane euro pentru 10,5 km de drum 1+1 nou.

Avantajele propunerii:
- nu se lucrează pe drumul actual, nu este afectat traficul (dupa parerea mea orice interventie la drumul actual CU inchiderea unei benzi ar fi criminala dupa deschiderea Lugoj-Deva lot 3 si lot 4, si inca o data mai grav dupa deschiderea Sebes-Turda loturile 1 si 2 - atunci de ex. un drum Tg. Mures - Budapesta va fi mai convenabil folosind A1)

  • drumul nou are numai 10,5 km, față de ca. 15km pe actualul DN68a care ar trebui reabilitati
  • drumul nou nu trece prin localitate, cu exceptia unei zone minuscule, de 350m, la marginea localitatii Costeiu de Sus
  • drumul nou este aproape DREPT pe 7 km, pe zona actualului drum comunal 100
  • podul peste CF va fi unul “natural”, drumul si terenul avand dreapta stanga podului cota 280, iar calea ferata este aprox. la 270; se elimina asfel trecerea la nivel cu CF, actualmete in Margina
  • pentru a reabilita DN68a FARA A INCHIDE CATE O BANDA, costurile ar fi chiar mai mari. Se vede de altfel ca la 40 mil RON, deci 10 mil euro, nu a vrut nimeni sa se bage la o mini-reabilitare (reciclare in situ), probabil trebuie mers spre 20 mil. euro, cost care deja este plauzibil pentru drumul nou. Iar la un drum nou, fara trafic, firmele vor dori sa lucreze.
  • reciclarea in situ propusa pentru DN68A probabil nu va rezista mai mult de 2-3 ani, cu certitudine doar refacerea completa a fundatiei poate face drumul sa reziste. Ori pentru asta costurile probabil sar peste cele ale unui drum nou, iar impactul asupra traficului este de neimaginat.
  • panta maxima pe noul drum propus este de 6,5-7%, pe actualul traseu avem in jur de 9% la Cosevita, plus serpentine. Pe noul traseu nu vor exista curbe care sa duca la reducerea vitezei sub 80km/h.
  • se pun in valoare si se folosesc 4 km de autostrada in plus
  • timpul de mers intre Holdea si nod Margina poate fi redus de la ca. 20 min pe DN68a in conditii de trafic mediu la ca. 9-10 minute pe noua varianta. Pe varianta veche timpul poate creste datorita trecerii la nivel cu CF.
  • dupa darea in folosinta a noii variante se poate intra pe o reabilitare completa a DN68A, astfel ca la final sa existe 2 variante disponibile, mai ales daca exista accidente care sa blocheze una din variante.

Este EXACT solutia aplicata in Franta la drumul de legatura cu tunelul pe sub Mont Blanc, drum incadrat ca autostrada/drum expres (A40/N205), dar care in fapt este o utilizare ca sensuri separate a drumului vechi pe deoparte cu un half profile de autostrada nou pe de alta parte. Si asta pe o lungime de ~10km.

De remarcat circulatia atipica “pe stanga” pe acest sector de aici.

Salutare, se ia in calcul acest drum,sau ramane pe hartie.
Daca se stia de el de ce nu lau facut pana acum ,cand dai drumul la loturile 3 si 4 sa ai construit acest drum.
Cam in cat timp se poate face acest drum ?
Multumesc

Salutare,

Ideea este grozava, dar ar trebui promovata intens (desi e greu de crezut ca avem autoritati interesate sa rezolve aceasta problema).

Nu sunt complicate ? Atunci de ce nu se construesc ? Sunt sigur ca sunt firme ce au construit asemenea tuneluri - sau poate si mai complicate.

Ideea este pusa deocamdata aici si pe pum pentru a fi dezbatuta si o sa caut apoi toate caile ca sa o promovez intens. O sa concep un articol de presa, pe care-l voi publica pe contributors si oriunde mai e posibil. Poate reusim sa-l dam si la CNAIR.

Mihai, super comparatia cu Mont Blanc, este un argument senzational.

Multumesc. Sper sa facem ceva - de fapt tu stii mai multe .
inca o data multumesc

Dar chestia asta este si la Macedoneni cand mergi spre Grecia. Tot la fel doua benzi pe o parte si altele doua pe alta parte:smile:

CNAIR scoate la licitație construcția tunelurilor pentru urși de pe autostrada Lugoj – Deva

Azi, 28 iunie 2019, CNAIR a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziții publice, SICAP, anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului “Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Secțiunea E și finalizare Sectiunea D”.

28 iun, 2019 | ECONOMICA.net

Si hotnews:

sa speram ca se misca ceva . :hugs:

***Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 1,36 miliarde de lei şi 1,56 miliarde de lei, fără TVA, iar durata acestuia va fi de

> 108 luni (9 ani)

, conform anunţului din SICAP.***.
Bai fratilor suntem nebuni - 9 ani ???.
A inebunit " ursul ".
:rofl::triumph:

^^
Durata contractului: “108 luni si cuprinde: 14 luni perioada de proiectare, 34 luni perioada de executie si 60 luni perioada de garantie a lucrarilor”

Fonduri: POIM
Termen depunere oferte: 28.08.2019

Asadar din cele 108 luni, 60 de luni sunt perioada de garantie … hai sa fim un pic mai atenti !

1 Like