A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva

A1 Nădlac - Timișoara - Lugoj - Deva
0

#1

Nădlac - Arad - Timișoara - Lugoj - nod Margina = în exploatare

nod Margina - nod provizoriu Holdea = încă nu a fost declanșată procedura de licitație pentru construcție (zona cu tuneluri)

nod provizoriu Holdea - nod Șoimus (lângă Deva) = în construcție, estimare dare în trafic trim. III 2019 - 2 loturi (constructori: lot 3: Comsa, lot 4: UMB)


#2

Salut. Ceva filmari pe deva -lugoj…?


A1 Sibiu - Pitești
#3

Ceva ,informatii despre tunelulurile de ursi - lotul 2 Lugoj - Deva.
Marii politicieni au spus ca nu mai fac tuneluri * nu sunt URSI in zona de 40 ani * ?


#4

Colegii de la API au făcut două filmări recent:
Lot 4, între Șoimuș/Deva și Ilia

și Lot 3, între Holdea și Ilia

Trebuia să avem și noi o filmare, dar din păcate am avut parte de un incident cu drona… acum este la reparat. :frowning:


#5

Eh… declarații politice, evident. Aruncă problema de la unii la alții.

Secțiunea E din Lugoj-Deva urmează să fie scoasă la licitație, deci mai avem de așteptat, dacă suntem optimiști, până în 2022…


#6

Salut.
Te rog insista cu lotul 3 , cred ca acolo se vrea rezilierea contractului…!
E pacat ca nu ii lasa sa lucreze si de asemenea sa le deie bani pe iesirea de la Holdea…

NU… asa e corect


#7

@sts am mutat subiectul în topic dedicat „A1 Lugoj-Deva”

Cât privește lotul 3 treburile sunt puțin cam delicate… și încerc să sumarizez o situație complexă fără a încerca să iau partea nici constructorului (COMSA) și nici beneficiarului (CNAIR):

Când s-a decis proiectarea și execuția descărcării la Holdea, nu s-a semnat niciun contract adițional. A venit unu, a zis că hai să facem, a zis că lasă că o rezolvăm pe parcurs, voi apucați-vă.

Între timp lucrurile sau cam „complicat”.

COMSA a fost plătită pentru niște lucrări de pe lotul 3, conform spuselor CNAIR, pe care nu le-a realizat în întregime sau are probleme (precum alunecări, cedări de terasament și alte probleme).

În acest moment, cel puțin până la momentul 12 mai (re-venirea lui Narcis Neaga) CNAIR cerea rezolvarea problemelor pentru care a fost plătit constructorul.

Pe de cealaltă parte constructorul cerea să fie plătit pentru lucrările efectuate la nodul Holdea, lucrurăi nu că nu ar fi nerescute, dar au fost făcute fără semnarea actului adițional, CHIAR dacă s-au făcut alte hârtii pentru aceste lucrurări.

Evident, au fost mai multe întâlniri între cele 2 părți fără a reuși să se deblocheze lucrurile, inclusiv cu ministrii în funcție (Cuc, Șova) … și chiar una din întâlniri l-a implicat pe ambasadorul Spaniei în România!!!

Da, e o situație de impas care trebuie trecută și e greu de înțeles de ce nu s-au înțeles până acum. Dar dacă vrei părerea mea sinceră și personală (fără a fi susținută de vreo dovadă în acest sens) e că unii care trebuiau să „înlesnească„ anumite procese (din partea CNAIR) au „trădat”… :wink:

Sunt 99,99% că lotul 3 nu va avea să se rezilieze, dacă rămânea dir. gen. Ștefan Ioniță, și nici nu se va rezilia cu Narcis Neaga, din contra, îmi e teamă că Narcis Neaga va reveni la vechile practici unde închidea ochii la probleme, mai ales sub presiune politică, ca să facă recepția loturilor, chiar dacă în unele cazuri erau probleme grave (să nu uităm de Orăștie-Sibiu lot 3 … și nu numai).

Pe de o parte ne dorim construcția și inaugurarea unor tronsoane de autostradă cât mai repede, dar pe de altă parte ne dorim și lucrări de calitate… nu? Am putea spune, da, dar le rezolvăm pe urmă… oare? Așa e normal? Nu zic că nu există în lumea asta o lucrare de construcție perfectă, dar totuși noi suntem campioni la probleme cu autostrăzile.


#8

Dpcdv ce crezi se vor face tunele ptr. ursi sau nu …? sau mai perdem inca 5 ani ?


#9

@sts, nu prea înțeleg întrebarea… întrebi dacă cred sau dacă trebuie?
Tunelurile acestea nu (mai) sunt ceva opțional. Trebuiesc realizate și din păcate s-a pierdut foarte mult timp până acum cu acestea și da, din păcat, mai așteptăm 5 ani până să fie și acestea gata.


#10

Salut. Da ,era o intrebare ptr. tine ?


#11

*Proiectul autostrăzii Sudului, respectiv Alexandria-Craiova-Drobeta-Turnu Severin-Lugoj ar putea fi gata în cinci ani, a anunțat marți vicepremierul Viorel Ștefan. *

Sunt anbitiosi… nu sunt terminate cele incepute, dar pornim altele…:joy:


#12

De la DRDP Timișoara:

Pe Lotul 4 #A1 Lugoj-Deva continuă eforturile antreprenorului de a finaliza lucrările. Pe șantier se desfășoară o gamă largă de lucrări, începând de la terasamente, structură rutieră, protecție anti-zgomot, lucrări la pasaje, la elementele de colectare și evacuare a apelor pluviale, relocarea rețelei de transport energie electrică aparținând Transelectrica etc. Lucrări mai deosebite se desfășoară în zona dealului Șoimuș, unde se montează ancorele pentru plasele de susținere a taluzului de debleu, și la CIC Șoimuș, unde se montează acoperișul clădirii pentru materiale antiderapante și se fac lucrări edilitare. Ca urmare a prezenței pe șantier a subantreprenorului de specialitate pe rețele electrice, Electromontaj Cluj, numărul persoanelor mobilizate în șantier este de peste 700.

cum sună asta cu panouri anti zgomot :smile:


#13

Da da… sigur, așa cum a fost gata și Comarnic Brașov prin PPP. Cel puțin nu au zis că va fi gata până la finele lui 2020 :))


#14

Da, trebuie și se vor face. Deja e prea târziu să o mai dea înapoi… sperăm ca lucrurile să se miște de acum…


#15

„Concret, pe lotul 3, decizia înțeleaptă a beneficiarului, de a continua lucrările cu același constructor, a permis acestuia să se concentreze pe finalizarea lucrărilor, și mai puțini pe rezolvarea unor conflicte mai mult sau mai puțin reale.” – să înțeleg că Neaga s-a înțeles cu COMSA și, în stilul caracteristic, a zis, hai, uitați ce s-a discutat în trecut, dați bice cu restul?..

Eu am niște mari bănuieli cu acest lot 3 și anumite „influențe”. Nu cred că e întâmplătoare revenirea lui Neaga… a închis cercul.


#16

@Mihai ce crezi că face UMB la Șoimuș acolo? Mai face zid de sprijin? Are timp? Nu prea văd să termine la timp zidul de sprijin.


#17

La Soimus nu au nevoie de zid de sprijin, pentru ca dealul e din stanca. Cred insa ca va fi nevoie de plase impotriva caderilor de pitere si n-am vazut nimic in sensul asta.

Problema mare si care a ramas este la Bretea Muresana, unde in continuare fostul aliniament si fostul zid de coloane e ingropat, in schimb au facut un alt zid pe partea cu satul.


#18

Fi sigur ,pentru ca este o mobilizare mai buna si cred ca o sa devieze circulatia pe noul nod * care nu era in contract - conform celor de la drumuri *. In mintea lor veneai pe lotul 3 cu masina te opreai in acel mal de pamant ,luai masina sub brat si te urcai pe national cu ea.
Mare e gradina ta doamne.
Pana fac astia tunelurile mai trec 5 ani:roll_eyes::open_mouth:


#19

Adica ce… stii tu si noi nu… ?:thinking:


#20

Da, acolo au mutat și autostrada mai înspre sat, în limita exproprierilor existente…