A0 - Centura București

A0 - Centura București
0

#1

Lungime totală: 100,765 km

Centura de nord:

Lungime totală: 52.77 km

planificată a fi scoasă la licitație în cursul anului 2018.

Centura de sud:

Lungime totală: 47.995 km

Lot 1:
Lungime: 16,93 km, între A2 (km 52+070, inclusiv 700 de metri parte a centurii nord) și km 69 (după Dj401)
Noduri rutiere: la intersecția cu A2 și DN4
Constructor desemnat: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS (Turcia)
Valoare contract: 830.679.662,15 lei, fără TVA
Data atribuirii contractului: 04.05.2018
Data semnării contractului: după soluționarea contestațiilor și a plângerilor
Durata contractului: 12 luni proiectare, 30 luni execuție.
Estimare finalizare: 2023

Lot 2:
Lungime: 16,30 km, între km 69 și km 85+300 (DN6)
Noduri rutiere: la intersecția cu DN5 și intersecția cu DN6
Stadiu:
Constructor desemnat: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS (Turcia)
Valoare contract: 750.849.942,12 Lei fără TVA
Data atribuirii contractului: 08.05.2018
Data semnării contractului: după soluționarea contestațiilor și a plângerilor
Durata contractului: 12 luni proiectare, 30 luni execuție.
Estimare finalizare: 2023

Lot 3:
Lungime lot: 17,965 km, între DN6 și A1, din care 2.5 km parte a centurii nord.
Noduri rutiere: la intersecția cu A1
Constructor desemnat: Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Artera Proiect SRL
Valoare contract: 882.363.613,61 lei, fără TVA
Data atribuirii contractului: 27.04.2018
Data semnării contractului: după soluționarea contestațiilor și a plângerilor
Durata contractului: 12 luni proiectare, 30 luni execuție.
Estimare finalizare: 2023


#2

A fost desemnat câștigătorul pentru construcția lotului 3 al Centurii București

În data de 26 aprilie a fost finalizat procesul de evaluare pentru ofertele depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii de Centură București, lot format din sectorul 1 ce are o lungime de peste 15 km și sectorul 2 cu o lungime de 2,5 km. Sectorul 1 este cuprins între km 85+300 și km 100+765 aferent Centurii Sud, iar sectorul 2 este cuprins între km 0+000 și Km 2+500, aferent Centurii Nord.

Ofertantul desemnat câștigator este Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Artera Proiect SRL, cu preţul de 882.363.613,61 lei, fără TVA și cu un punctaj total de 96,28 puncte, din care 58,03 puncte pentru componenta financiară și 38,25 puncte pentru componenta tehnică.

Adresele de comunicare a rezultatului procedurii au fost transmise către toți ofertanții.

Contractul de achiziție publică pentru Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București va putea fi semnat după soluționarea tuturor contestațiilor ori plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire a acestui lot.

Ofertele pentru loturile 1 și 2 ale acestui proiect se află în faza finală de evaluare, urmând ca în scurt timp să fie anununțati și câstigătorii licitațiilor pentru proiectatea și execuția acestor obiective.

Informații suplimentare:

Cele trei loturi ale Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București vor avea o lungime însumată de aproximativ 52 de km și după ce vor fi finalizate vor face face legătura între A1 și A2.

În valoare de aproximativ 580 de milioane de euro, întregul proiect va permite descongestionarea circulației în zona de Sud a Bucureștiului și va asigura traficul rutier de tranzit pe segmentul românesc al coridorul 4 Pan- European.

Proiectarea fiecărui lot al acestui Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București, va dura 12 luni, iar execuția 30 de luni, după atribuirea contractelor.

Acest proiect, similar soluțiilor aplicate în zona marilor metropole europene, face parte din Master Planul General de Transport și urmează să fie finanțat prin POIM 2014-2020.


#3

Un anunt fara nici o valoare. In urmatorii 2-3 ani nu se vor construi autostrazi pentru ca nu sunt bani. Se va simula insa mult: se vor da anunturi, se vor plati SF-uri si avansuri din care se vor intoarce spagi, dar nu se vor construi autostrazi in teren.

Cat despre UMB, a construit mizerabil Lugoj-Deva Lot 4 si cel mai probabil in pierdere. Asa ca aici e clar vorba de un mod de a acoperi gaura.

Sa stam insa linistiti: nu se va inaugura nici un segment de A0 mai devreme de 2023-2025.

Sigur, ar ma fi de spus si ca e o tampenie sa incepi A0 cu tronsonul sudic, cand in nord sunt 3 autostrazi si aeroportul. Dar logica n-a fost niciodata la mare pret in Romania. N-are sa inceapa deci cu A0.


#4

Considerând timpii de proiectare și execuție, am pus mai sus deja un termen de estimativ, optimist, de terminare a lucrărilor care este 2023.

Pe de altă parte, chiar dacă scriptic vom avea parte de alocări bugetare, experiența ultimilor ani ne spune că acestea vor fi insuficiente, mai ales că actuala guvernare nu se concentrează pe investiții, banii ducându-se în alte direcții sociale. Poate sperăm începând cu anul 2021 de alocări suficiente pentru aceste lucrări și atunci, cei 2 ani și jumătate ar arunca terminarea acestui lot cel puțin spre sfârșitul lui 2023, deci 2024…

Oricum, va depinde foarte mult și de ceilalți constructori ce vor fi desemnați pentru că, nu, degeaba își încordează mușchii UMB dacă vine X și din diverse motive termină lotul 2 în 2025-2026… ce facem… stăm cu aproape 18 km de autostradă neutilizați pentru că nodul rutier cu DN6 va fi construit de X și nu de UMB.

Și toate aceste termene în condițiile în care restul decurg fără întârzieri: avize, autorizații, exproprieri etc.

Înlocuim X în această ecuație în câteva zile.

Cât privește logica cu centura de sud, aici sunt de acord, deși până în momentul de față nu am înțeles totuși cine poate fi învinovățit pentru asta: politicul, ministerul, companie, bei sau ue…
Din sursele mele din CNAIR cică se dorea realizarea ambelor și nord și sud, dar am avut de ales pentru că se pare că cei de la JASPERS nu ar fi fost de acord cu ambele autostrăzi concomitent și că centura de nord nu ar avea (și nu va avea) trafic. Totuși, recentul studiu efectuat cu sprijinul PASSA, tot un mecanism al BEI/UE, a spus că avem nevoie de toate.

Așadar, anul acesta vom vedea, probabil, lansarea licitației pentru centura de nord.


#5

A fost desemnat și câștigătorul pentru construcția lotului 1 al Centurii București

Astăzi, 04.05.2018, CNAIR SA a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și de execuție a lotului 1 al Autostrăzii de Centură București, care va avea o lungime de aproape 17 km ( Sectorul 1, Km 52+070 – Km 52+770, aferent Centurii Nord și Sectorul 2, Km 52+770 – Km 69+000, aferent Centurii Sud).

Ofertantul desemnat câștigător este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS din TURCIA, cu preţul de 830.679.662,15 lei, fără TVA și cu un punctaj total de 98,25 puncte, din care 60 puncte pentru componenta financiară și 38,25 puncte pentru componenta tehnică.

Contractul de achiziție publică pentru Loturile 1 și 3 ale Autostrăzii de Centură București vor putea fi semnate după soluționarea tuturor contestațiilor ori plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Oferta pentru ultimul lot al acestui proiect se află în faza finală de evaluare, urmând ca săptămâna viitoare să fie anununțat câstigătorul.

Informații suplimentare:

Proiectarea fiecărui lot al acestui Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București, va dura 12 luni, iar execuția 30 de luni, după atribuirea contractelor.

Acest proiect, similar soluțiilor aplicate în zona marilor metropole europene, face parte din Master Planul General de Transport și urmează să fie finanțat prin POIM 2014-2020.


#6

A fost desemnat și câștigătorul pentru construcția lotului 2 al Centurii București

Astăzi, 08.05.2018, a fost comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului Proiectare și Execuție Autostrada de Centură București, km 0+000 – km 100+900, - Lotul 2: Km 69+000 - Km 85+300 aferent Centura Sud.

Ofertantul desemnat caștigător este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, având preţul de 750.849.942,12 Lei fără TVA, și un punctaj total de 98,25 puncte, din care 60 puncte pentru componenta financiară și 38,25 puncte pentru componenta tehnică.

Proiectarea fiecărui lot al acestui Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București, va dura 12 luni, iar execuția 30 de luni, după atribuirea contractelor.


#7

*Circ pe Autostrada de Centură Bucureşti: grecii de la Aktor şi austriecii de la Porr îl contestă pe Umbrărescu, iar turcii se contestă între ei
21 mai, 23:14 | Anemona Andone | ECONOMICA.net *

Ai citit ? bai suntem nebuni ? …In loc sa construim noi facem " contestatii "
E dezastru ca astia ce M. T. & CNADNR
:open_mouth:


#8

Au câștigat grecii. Aktor își mai asigură un lot, lotul 3 în condițiile în care Lotul 2 Sebeș Turda e la 48% cu un progres de 5% anul acesta


#9

Salut tuturor .
Stau si ma gandesc , cum poti atribui unei firme un lot de autostrada in constructie ,cand ea nu a terminat nici cele doua loturi care le au in constructie ?
Sau stam dupa ei pana in 2025 ?


#10

E foarte simplu: selectarea castigatorilor se face in functie de documentatia depusa. Nu se poate tine cont de alte proiecte in derulare, la care exista probleme, pentru ce de cele mai multe ori problemele sunt undeva din vina ambelor parti. Daca s-ar sta sa se analizeze firul in 14 cine e de vina la intarzierile din celelalte proiecte, ar mai dura vreo 10 ani prin tribunale la fiecare licitatie.

Pentru a exclude o firma de la licitatii trebuie o legislatie clara in acest sens, cu criterii f. clare de excludere. Dar chiar si asa s-ar crea multe noi conflicte juridice. Adevarul mereu e pe la mijloc sau sunt vicii de procedura… deci intocmirea unei liste e extrem de dificila in practica. Avem si altele mai bune de facut.

Daca de exemplu un criteriu de excludere de la licitatii viitoare ar fi situatia de reziliere de contract, atunci firme gen Aktor se vor lupta in instanta pana in panzele albe, sa nu se accepte ca rezilierea e din cauza lor. In perioada de lupta in instante: a) pe lotul reziliat probabil nu se poate relicita b) firma inca nu poate fi trecuta in mod definitiv pe lista neagra, deci inca nu poate sa fie exclusa.

Mult mai important ar fi altceva: daca se reziliaza pentru ca nu lucreaza sau lucreaza prea incet, atunci trebuie aplicate nu doar penalitati de intarziere, ci si obtinute in instanta daune pentru costurile suplimentare generate de relicitare. Ceva care sa usture orice firma, sa o duca spre faliment daca renunta. Sau in fine, daca renunta timpuriu sa fie mai putin grav (gen Maltauro), daca o mai si intinde atunci sa fie foarte grav. Iar daca renunta la mai multe contracte, atunci daunele si penalizarile chiar sa duca o firma la faliment.

DECI NU EXCLUDERE DE LA LICITATII, CI BANI MULTI PE DIVERSE CAI DUPA REZILIERE.


#11

Nu , e penibil . Trebuie schimbat ceva.
Nu e normal , intai termini tronsoanele care le ai in constructie , apoi daca esti bun mai primesti si altceva de construit . :smirk:


#12

Trebuie gasit un mecanism echilibrat si corect pentru toata lumea. Orice propunere e bine-venita. Dar repet, trebuie sa fie universal valabila.

De ex. se poate limita nr. de contracte per firma. Sa zicem la 2. Dar cum vrei sa faci asta in practica. Cand s-a inceput licitatia la A0 Aktor avea 2 contracte. Deci nu putea participa. Dar cu toate amanarile, iata, peste cateva saptamani termina pe A3 la intrarea in Bucuresti. Deci peste 3 sapt. o sa poata sa primeasca contract… Daca conteaza data demararii licitatiei, atunci firmele vor avea perioade moarte, de 2-3 ani… le pleaca oamenii, utilajele, etc… Daca se ia o data in viitor, nu se va sti exact daca chiar termina sau nu pana atunci contractul in derulare si daca licitatia merge repede sau nu… Deci cum o iei, nu poti pune in practica la modul real, in orice caz nu fara o mie de contestatii si idei…

Apoi mai e ceva: chiar vrem sa limitam accesul la licitatii pentru firme gen UMB sau Strabag? Pai UMB are contractele mari de autostrazi, dar mai are si altele, de drumuri. La fel si Strabag. Cine stie ce firme no-name vin daca limitam nr. de contracte ale firmelor serioare.

Deci serios acum, chiar nu se poate ce vrei tu. Nu pot fi aplicate criterii arbitrare, valabile doar la unele firme si la altele nu. Aktor in Grecia au facut tunele de multi kilometri, autostrazi prin dealuri si munti, sunt o firma gigant. Nu ai cum sa-i opresti din a participa la licitatii. O faci, sigur te vei trezi cu procese, pana la curtea europeana de justitie.

SUCCESUL ECONOMIEI CAPITALISTE CONSTA IN LIBERTATEA SI EGALITATEA DE SANSE A TUTUROR FIRMELOR. In a face contracte unele cu altele si in a participa la licitatii publice. Orice limitare a acestui drept va avea consecinte muuuuuuult mai grave, cum ar fi cresterea preturilor, lupte juridice, scaderea in general a nivelului de trai prin scaderea concurentei, etc…

Hai sa uitam ideea de limitare a accesului liber la licitatii. Hai sa ne concentram pe desfasurarea corecta a contractelor, pe urmarirea termenelor si pe pedepse exclusiv financiare pentru nerespectare. Scopul oricarei firme sunt exclusiv banii, profitul. Atingi asta, atingi coarda sensibila. Asta se poate face. Iar daca un contract se dovedeste nerentabil pentru o firma, nu ai ce face. Firma va renunta si trebuie dati mai multi bani altei firme. In pierdere nu lucreaza nimeni.

Concret, la Aktor pe Sebes-Turda lot2, trebuie IMEDIAT reziliata lucrarea. Si facuta relicitare imediat. Nu avem timp de frustrari si enervari, e mersul normal.


#13

Ok. Man ,dar Aktor a lalaito tot anul pe 3 km la intrare in Bucuresti. Poate sa fie o firma mare Aktor dar ce fac pe lotul 2 ST ,e bataie de joc.
Anul acesta am fost la Greci prin Macedonia - Da Aktor a facut ceva frumos prin munti (autostrada ) , tuneluri si altele.
Dar la noi de ce nu fac ?
:smirk:


#14

#15

Pun aici și harta Hotenews să se vadă mai bine…